Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Byte av stötdämpare på äldre Kabe
#11
Så nu blev det ännu mer spännande i denna tråd det sitter ingen typskylt på husvagnen (eller extremt väl dold)….


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Svara
#12
(2021-09-24, 14:09)Ragnarok Skrev: Så nu blev det ännu mer spännande i denna tråd det sitter ingen typskylt på husvagnen (eller extremt väl dold)….


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Typskyltarna på dessa årsmodeller fick förste ägaren där det skulle skrivas i ägarnamn mm. Denna skulle sedan placeras innanför dörren lite synligt, finns den inte där så har nog förste ägaren behållit denna.

För övrigt så kan man kolla vad det sitter för centrumkåpa på hjulaxelns nav ser det ut som en tupp så är det Hahn axlar som du får söka på och då kanske T-numret stämmer i det första exemplet T014PS.

T 014 Ps
Peitz AER 20
Hahn 200×35 (CC 6200)


Står det BPW så är det det andra numret i exemplet T087PS som är BPW axlar.

T 087 Ps
BPW GTA 1.7
BPW 200×50 (S 2005-5)


Det brukar finnas små skyltar fastsatta på axlarna som talar om vad det är.

Men de som säljer reservdelar vet nog bäst vad det skall vara både Rinab och Prinova så slå en signal och hör med dom.

Prinovas hemsida är annars ganska bra att söka

https://www.prinova.se/sok-via-t-nummer/
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • LMC400, Ragnarok, Sokrates
Svara
#13
(2021-09-24, 21:09)Hagbard Skrev:
(2021-09-24, 14:09)Ragnarok Skrev: Så nu blev det ännu mer spännande i denna tråd det sitter ingen typskylt på husvagnen (eller extremt väl dold)….


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Typskyltarna på dessa årsmodeller fick förste ägaren där det skulle skrivas i ägarnamn mm. Denna skulle sedan placeras innanför dörren lite synligt, finns den inte där så har nog förste ägaren behållit denna.

För övrigt så kan man kolla vad det sitter för centrumkåpa på hjulaxelns nav ser det ut som en tupp så är det Hahn axlar som du får söka på och då kanske T-numret stämmer i det första exemplet T014PS.

T 014 Ps
Peitz AER 20
Hahn 200×35 (CC 6200)


Står det BPW så är det det andra numret i exemplet T087PS som är BPW axlar.

T 087 Ps
BPW GTA 1.7
BPW 200×50 (S 2005-5)


Det brukar finnas små skyltar fastsatta på axlarna som talar om vad det är.

Men de som säljer reservdelar vet nog bäst vad det skall vara både Rinab och Prinova så slå en signal och hör med dom.

Prinovas hemsida är annars ganska bra att söka

https://www.prinova.se/sok-via-t-nummer/


Tack Hagbard Ska kolla det på fredag när jag ska flytta husvagnen, det var ju lite lustigt att man gjorde så. Man tycker ju att den skylten borde ha suttit nitad på dragbommen men men man kan inte få allt i världen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)