Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Portable "Mover"
#1


www.springlikes.shop - Trailer Valet: Robot That Parks Heavy Trailers and Boats [VARNING! Detta förefaller vara ett oseriöst försäljningsställe]

Här är en länk till Trailer Valet och där är priset för en av de mindre RVRer 3.850 USD (RVR5):

trailervalet.com/rvr
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
#2
Kan detta vara rätt. Ca 500 spänn för en sådan med frakt till Sverige?
[-] Följande 1 användare säger tack till dig JOCKE.F för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#3
(2021-07-19, 19:07)Sokrates Skrev:

www.springlikes.shop - Trailer Valet: Robot That Parks Heavy Trailers and Boats

Verkar för billigt. Att få minsta modellen levererad till Sverige inkl. frakt för 44 US dollar. Kan det stämma?
[-] Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#4
Tror man ska vara försiktig med att lägga order hos dem. Låter det för bra så brukar det vara så
https://www.trustpilot.com/review/springlikes.com
[-] Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#5
(2021-07-19, 20:07)LMC400 Skrev: Tror man ska vara försiktig med att lägga order hos dem. Låter det för bra så brukar det vara så
https://www.trustpilot.com/review/springlikes.com

Ja, det ser onekligen riktigt illa ut!

Ber om ursäkt för att jag inte kollade lite innan jag startade tråden. Annonsen för produkten kom upp på Facebook. Det är tyvärr inte första gången som Facebook har tagit in en annons från uppenbarligen oseriösa säljare. Förra gången när det begav sig fick jag turligt nog pengarna tillbaka av min bank efter reklamation av köpet.

Oavsett hur detta försäljningsställe så tycker jag onekligen att idén med en portable "Mover" är intressant.

Här är en länk till Trailer Valet och där är priset för en av de mindre RVRer 3.850 USD (RVR5):

trailervalet.com/rvr
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#6
Jag var inne och läste om denna typen av mover tidigare. Det var enbart priset och den bristande informationen kring vad som ingår i leveransen som fick mig att reagera. Deras hemsida såg förtroendeingivande ut i övrigt. Då de uppenbarligen är ute efter att blåsa folk på pengar kan man fråga sig varför de sätter ett [censurerat ord]-lågt pris istället för ett lågt pris som ändå kan vara rimligt.
Tråkigt att det finns så många oärliga aktörer.

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
[-] Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#7
(2021-07-20, 07:07)LMC400 Skrev: Tråkigt att det finns så många oärliga aktörer.

Ja, och det mest anmärkningsvärda är att Facebook släpper fram dessa annonser. Det är samma Facebook som har utvecklat en algoritm för censurering av åsikter, vilket blev väldigt tydligt inför det amerikanska presidentvalet Sad

Du skall ha all heder för att du med "blixtens hastighet" genomskådade scam-annonsen.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#8
(2021-07-20, 08:07)Sokrates Skrev: Det är samma Facebook som har utvecklat en algoritm för censurering av åsikter, vilket blev väldigt tydligt inför det amerikanska presidentvalet.
Ja, nåt får de till rätt ibland.

Bortsett från Facebook; är det någon som sett en sån här liten krabat i verkligheten någonstans? Jag har det inte.
Svara
#9
Idén är inte så dum då den går att flytta mellan tex husvagnen och släpen eller båtvagnen. Den belastar inte den ofta snålt tilltagna lastvikten på vagnen. Prismässigt ligger de nog i linje med fast monterad mover. Kanske är så enkelt att de inte marknadsfört dem lika hårt eller har de någon begränsning som inte vanlig mover har?
Jag tycker spontant att de verkar vettiga.

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
[-] Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#10
(2021-07-23, 09:07)LMC400 Skrev: Idén är inte så dum då den går att flytta mellan tex husvagnen och släpen eller båtvagnen. Den belastar inte den ofta snålt tilltagna lastvikten på vagnen. Prismässigt ligger de nog i linje med fast monterad mover. Kanske är så enkelt att de inte marknadsfört dem lika hårt eller har de någon begränsning som inte  vanlig mover har?
Jag tycker spontant att de verkar vettiga.

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk

Jag har en "Riktig mover" och problemet jag kan se med denna är marktrycket.
Denna har inte större marktryck än vad man har i kultryck , alltså mellan 60 och 150 kg.
Jag har 900 kg i marktryck och där till på två ställen.
Skall man flytta runt på 1800kg så krävs en del marktryck om underlaget är gräs eller grus.
Den fungerar säkert bra på slät asfalt.
http://manssonslatadagar.blogspot.se/  - https://www.instagram.com/manssonslatadagar/
- Polar 590 CTH, 2019 - Opel Insignia Country Tourer, 2018 - Skåne -
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Månsson för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)