Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kylskåpsproblem...igen
#21
Där ser man, dålig konstruktion på den strömställaren då det tydligen är ett vanligt fel på de skåpen.

Men bra att dom upplyste om det så du slapp köpa nått i onödan, hoppas det funkar efter byte  då.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#22
Ja det verkar vara sämre kvalitet på dem. Känns som killen på Fogas ver en tidigare mekaniker av den gamla stammen. Tyvärr börjar de bli utrotade.

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
[-] Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#23
Eftersom jag lossade gasolledningen till brännaren i kylen då jag skulle kontrollera munstycket undrar jag om någon vet om det räcker att dra dit ledningen igen eller om man måste lägga något "tätmedel" på gängorna? Typ något sånt här tänker jag på. [Bild: efc0ae03f39084c8602e6169c4e7fc7d.jpg]

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Svara
#24
Rekommendationen är alltid tätning där vibrationer kan uppstå (men även bra annars också)...

"Använd speciell gängtätning för gasol (inte gängtejp eller lin)".

Sid 8:5

https://www.sxk.se/system/files/vastkust...aj2015.pdf

FOGAS har du sett förstår jag efter att du hittade bilden.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#25
Ja jag kommer att lägga gängtätning oavsett men är som vanligt lite nyfiken. Är hellre på säkra sidan.
Tack för informationen.

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Svara
#26
Hur gick det?  Huh
Svara
#27
Jag har tätat med gastätning för säkerhets skull. Ska se om jag kan få vredet att överleva lite till så jag får en uppfattning om hur illa den mår. Strular det mer så får det bli ett nytt. Ser bökigt ut att få bort så jag hoppas på det bästa och kör lite strutsmentalitet så länge

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
[-] Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#28
Du skulle köpt en Hobby, jag har så j ä v l a kallt i kylen så ölen nästan fryser Big Grin
[-] Följande 1 användare säger tack till dig JOCKE.F för detta inlägg:
  • apersson850
Svara
#29
Inga problem, jag har bra vantar!
Svara
#30
(2021-05-19, 20:05)JOCKE.F Skrev: Du skulle köpt en Hobby, jag har så j ä v l a kallt i kylen så ölen nästan fryser Big Grin
Ja det är väldigt bra kapacitet på vår kyl också och även förvånansvärt bra tryck i frysen bara lågan till brännaren tänder vilket den nu till slut gör.
Blir jag sugen på frusen öl kommer jag och dricker den i din fina Hobby. Man sitter säkert bekvämare i den också när vi pratar reseminnen

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 2 Gäst(er)