Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cykelställ?
#1
Jag brukar alltid ta med cykeln när jag åker iväg med husvangnenen. Då får man se alla fina samhällen på ett helt annat sätt än enbart bakom ratten längs E4. Får plats med min hoj på dragbalkscykelhållaren, cykel nr 2, när frun är med, lägger vi in i combin, eller också bägge två med en matta emellan, om färden går längs torra grusvägar, det gör annars att kedja o drev gror igen med tjock lager damm o grus.
Det är när jag redan fyllt bilen med musikutrustning och vill ha med både fru och två cyklar det blir problem. Såna Solifer som våran, fast nåt år nyare, har ett cykelställ bak, men på på -06 finns inte det. Att hänga på två cyklar på dragbalken när bilen med fällda baksäten redan är fylld med högtalare ända fram blir tungt. Får inte plats med två heller om jag inte skulle göra om cykelstället.
Att borra fast ett ställ bak o ha ena cykeln där vore bra ur både beklvämlighetssynvinkel och balans. Att ha bägge cyklarna bak känns dåligt för kultrycket. Livsfarlig bakvikt om bägge gasoltuberna är tomma? Att borra i bakväggen för att montera ett fäste där känns också gruvligt med tanke på framtida läckage. Håller en sån tunn vägg i många år?
Just nu finns det extrapriser på Thule cykelställ här nedan.
Vore kul med tankar o funderingar runt detta. Att glida runt på hojen i nya samhällen och skogar är för mig det nästan allra bästa med husvagnslivet.
https://www.campingtillbehor4u.se/sv/art...index.html
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara


Meddelande i denna tråd
Cykelställ? - av Ljusne-Håkan - 2023-01-04, 11:01
RE: Cykelställ? - av Hagbard - 2023-01-04, 13:01
RE: Cykelställ? - av Ljusne-Håkan - 2023-01-04, 16:01
RE: Cykelställ? - av apersson850 - 2023-01-04, 17:01
Cykelställ? - av LMC400 - 2023-01-04, 19:01
RE: Cykelställ? - av Ljusne-Håkan - 2023-01-04, 21:01
RE: Cykelställ? - av apersson850 - 2023-01-04, 21:01
RE: Cykelställ? - av yngrot - 2023-01-05, 09:01

Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)