Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Flygbolaget Norwegian ansöker om konkurs för kabinpersonalbolag
#1
Flygbolaget Norwegian ansöker om konkurs för kabinpersonalbolagen i Sverige och Danmark.

De dotterbolag som ansöker om konkurs och avtalen med crewtjänster som har sagts upp påverkar totalt 1.571 piloter och 3.134 kabinanställda i Sverige, Danmark, Finland, Spanien, Storbritannien och USA. Cirka 700 piloter och 1.300 kabinanställda med bas i Norge, Frankrike och Italien berörs inte.

- - -

”I likhet med våra konkurrenter, har vi bett om statligt stöd i både Sverige och Danmark. Den första formella ansökan till svenska myndigheter skickades för en månad sedan men det har fortfarande inte kommit några konkreta förslag på likviditetsåtgärder. Vi har inte tid att vänta eftersom bolaget befinner sig i akut kris”, skriver flygbolaget.

Eftersom behovet av piloter och kabinanställda nu är i det närmaste obefintlig har Norwegian även sagt upp avtalen med OSM Aviation och Rishworth som levererar crewtjänster till Norwegian. Dessa bolag har flygande personal i Sverige, Spanien, England, Finland och USA.

(www.di.se - Norwegians kabinpersonalbolag ansöker om konkurs – 4.700 berörs)
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Hagbard, LMC400
Svara
#2
Trist  men det verkar kunna bli värre : Såg på tv igår att flygresor kan komma bli 50% dyrare  och då lär inte fler flyga vilket kanske är bra för miljön..
[-] Följande 3 användare säger tack till dig yngrot för detta inlägg:
  • Hagbard, LMC400, Sokrates
Svara
#3
(2020-04-21, 09:04)yngrot Skrev: Trist  men det verkar kunna bli värre : Såg på tv igår att flygresor kan komma bli 50% dyrare  och då lär inte fler flyga vilket kanske är bra för miljön..

Där berör du något intressant. Det begränsade resandet som vi ser nu är de facto vad "klimatalarmisterna" vill åstadkomma, men dom vill åstakomma det med ökad beskattning som gör att folk inte har råd att resa så mycket.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • LMC400, yngrot
Svara
#4
Känns som flygbranschen är ganska konkurrensutsatt när man kan korsa Europa för några hundralappar. Det hade nog gått sämre även utan Corona. Gick nog lite fortare nu.

Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
[-] Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • yngrot
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)