Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fordonsvågar utmed dom svenska vägarna
#1
Allmänheten har tillgång till vissa av de fordonsvågar som finns utmed vägarna.

Det finns ett antal fordonsvågar i landet som Trafikverket förvaltar. Vågarnas primära syfte är att användas för polisens kontroller, men även allmänheten har tillgång till de som är öppna (inte har bom för inpassering).

www.trafikverket.se/resa-och-trafik/vag/Sveriges-vagnat/Fordonsvagar

De fordonsvågar som jag har använt för att kolla fordonsvikten är de båda vågstationerna utmed E6 i höjd med Helsingborg i såväl i nord- som i sydående riktning, samt den vågstation som finns utmed Rv 40 vid Viared efter Borås i riktning mot Göteborg, innan avfarten till Biltema i Borås.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • LMC400, Månsson
Svara
#2
Här visas fordonsvågarna på Google Maps:

Trafikverkets Fordonsvågar

Länken är ett tips från Facebookgruppen "Husvagn och campingfantasterna".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
#3
Jag har tänkt väga vagnen vid Gävle Norra, men den är alltid avspärrad när inte polisen är där.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#4
Kartan visade inga vågar i min surpadda
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#5
(2018-06-16, 09:06)Ljusne-Håkan Skrev: Jag har tänkt väga vagnen vid Gävle Norra, men den är alltid avspärrad när inte polisen är där.

Var förbi för  4 veckor sedan och då gick det att väga. Fanns inga poliser där. Har även andra gånger haft turen och kunna väga utan farbror  blå varit där.
Vågen på högra sidan av uppfarten och det är långt till skylten på vänster sidan där man ser vikten. En kikare är bra att ha!!!
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Pyttan för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)