Camping Forum - Din campingplats på nätet
Gissa platsen - Printable Version

+- Camping Forum - Din campingplats på nätet (https://campingforum.net)
+-- Forum: Gemensamt (https://campingforum.net/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Barn & Lek (https://campingforum.net/forumdisplay.php?fid=25)
+--- Thread: Gissa platsen (/showthread.php?tid=149)



RE: Gissa platsen - Sokrates - 2019-09-03

(2019-09-03, 11:09)Hagbard Skrev: Men, det man ser i horisonten borde vara Landala högreservoar och Vasa Kyrka.

Går man sedan mot kameran så borde man hamna mot Eklandavägen och det ser inte ut i dag som det gjorde då men kanske Quality Hotel och Panorama kanske.
Det är det närmaste jag kommer ihåg. Bodde en gång uppe vid Tappen Victor Rydberg och Eklandagatan.
Så Runt Eklanda borde kortet vara taget.

Smile

Nej, fotot är inte taget runt Eklandagatan. En ledtråd kan vara den trafikplats som syns i bilden.


RE: Gissa platsen - Hagbard - 2019-09-03

Kan det vara från Kallebäcks torn eller Ostkupan, Mejerigatan?

Då är fotbolsplan borta då Netto ligger där nu.

Rolleyes


RE: Gissa platsen - Sokrates - 2019-09-03

(2019-09-03, 20:09)Hagbard Skrev: Kan det vara från Kallebäcks torn eller Ostkupan, Mejerigatan?

Då är fotbolsplan borta då Netto ligger där nu.

Rolleyes

Nu hittade du rätt!

Fotot är taget från Oskupan på Mejerigatan i Kallebäck. Oskupan är 14 våningar hög och innehåller en massa studentlägenheter. Fotot är taget 1990 från mitt dåvarande studentrum på 7:e våningen där jag bodde när jag studerade vid Universitetet och Handelshögskolan. Ostkupan var det billigaste studentboendet i Göteborg och om inte minnet sviker mig var hyran knappt 700 kr/månad 1990.

Längst till höger i bilden kan man skönja pariserhjulet på Liseberg. Det var trevligt att titta ut genom fönstret när man tog en kort rast från studierna.


RE: Gissa platsen - Hagbard - 2019-09-04

Kul, ja Göteborg "var" en trevlig stad.  Big Grin

Gjorde själv skola där i slutet på 1970 talet och bodde hos en professor uppe på Eklandagatan som jag tidigare sa.
Men dom har byggt väldig mycket till dags dato så det har förändrats sedan sist.

Men överlåter till någon annan då det är mest spännande att försöka lösa platser via foton.

Hagbard


RE: Gissa platsen - JOCKE.F - 2019-09-04

    Okej bättre sent än aldrig Big Grin


RE: Gissa platsen - JOCKE.F - 2019-09-12

Tycker det går segt Rolleyes


RE: Gissa platsen - Hagbard - 2019-09-12

Ja, den var lurig... :s


RE: Gissa platsen - Hagbard - 2019-09-12

Men från det en till det andra så tycker jag det ser ut som fontänen på Piazza BH med Collosseum i bakgrunden, Verona Italien.

Kan det var nått?  Huh


RE: Gissa platsen - JOCKE.F - 2019-09-13

Helt rätt Hagbard. Visst är det Verona med arenan bakom och parken bredvid. Och det bästa med Verona är att dom har samma flagga som Sverige.        


RE: Gissa platsen - Sokrates - 2019-09-14

Fina bilder. Alltid lika roligt att tas med på virtuella strövtåg i världen. Hagbard får mig att känna mig som en riktig lantis som aldrig har varit utanför den egna socknen Smile