Camping Forum - Din campingplats på nätet
Gissa platsen - Printable Version

+- Camping Forum - Din campingplats på nätet (https://campingforum.net)
+-- Forum: Gemensamt (https://campingforum.net/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Barn & Lek (https://campingforum.net/forumdisplay.php?fid=25)
+--- Thread: Gissa platsen (/showthread.php?tid=149)



RE: Gissa platsen - Sokrates - 2019-04-30

Här kommer en ny bild. Lätt eller svårt beror på vilka platser som man besöker Smile

[Bild: E0f2nNd.jpg]


RE: Gissa platsen - BEAN - 2019-04-30

(2019-04-30, 09:04)Sokrates Skrev: Här kommer en ny bild. Lätt eller svårt beror på vilka platser som man besöker Smile

[Bild: E0f2nNd.jpg]

Roligt att du valde just detta bad då det har viss anknytnig till Kungsbacka


RE: Gissa platsen - Sokrates - 2019-05-02

(2019-04-30, 23:04)BEAN Skrev: Roligt att du valde just detta bad då det har viss anknytnig till Kungsbacka

I syfte att få lite fart på gissandet "förädlar" jag BEANs ledtråd med att det är byggnadens arkitekt som kommer från Kungsbacka.

P.S. Jag jag var själv tvungen att kolla vad byggnaden har för anknytning till Kungsbacka. Alltid lika roligt att lära si något nytt. D.S.


RE: Gissa platsen - BEAN - 2019-05-03

(2019-05-02, 00:05)Sokrates Skrev:
(2019-04-30, 23:04)BEAN Skrev: Roligt att du valde just detta bad då det har viss anknytnig till Kungsbacka

I syfte att få lite fart på gissandet "förädlar" jag BEANs ledtråd med att det är byggnadens arkitekt som kommer från Kungsbacka.

P.S. Jag jag var själv tvungen att kolla vad byggnaden har för anknytning till Kungsbacka. Alltid lika roligt att lära si något nytt. D.S.

Kan bidra med ytterligare en ledtråd. Ett atribut från ett klädesplagg har visat sig locka besökare till staden.


RE: Gissa platsen - Sokrates - 2019-05-08

Ser ut att gå trögt. Behöver ni fler ledtrådar?


RE: Gissa platsen - Sokrates - 2019-05-08

Hallå! Någon som vill börja gissa i vilken del av världen som platsen är belägen?


RE: Gissa platsen - Ljusne-Håkan - 2019-05-11

(2019-05-08, 23:05)Sokrates Skrev: Hallå! Någon som vill börja gissa i vilken del av världen som platsen är belägen?
Jag gissar på Varberg.

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk


RE: Gissa platsen - Hagbard - 2019-05-11

(2019-05-11, 12:05)Ljusne-Håkan Skrev:
(2019-05-08, 23:05)Sokrates Skrev: Hallå! Någon som vill börja gissa i vilken del av världen som platsen är belägen?
Jag gissar på Varberg.

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk

Det var friskt vågat på Friskvåget och det bör du få rätt på :-)


RE: Gissa platsen - Sokrates - 2019-05-13

Konstigt! Jag skrev ett inlägg under helgen, men nu kan jag inte se det. Kanske av misstag glömde att "klicka" på knappen Skicka Svar efter förhandsgranskningen.

Helt rätt! Byggnaden på bilden är Varmbadhuset i Varberg. Blomsterprakten i förgrunden tillhör Societetsparken.

. . . Efter ritningar av arkitekt Allan Berglund från Kungsbacka, uppfördes Varbergs tredje varmbadhus 1925, landets enda saltvattenkuranstalt, som kunde erbjuda ett varierat utbud av dessa bad. Det byggdes inte på samma plats som de två tidigare utan söder om Societetsparken. Det var också avsett att användas året runt. . .
(www.visitvarberg.se - varmbadhuset)


RE: Gissa platsen - Ljusne-Håkan - 2019-05-13

(2019-05-11, 19:05)Hagbard Skrev:
(2019-05-11, 12:05)Ljusne-Håkan Skrev:
(2019-05-08, 23:05)Sokrates Skrev: Hallå! Någon som vill börja gissa i vilken del av världen som platsen är belägen?
Jag gissar på Varberg.

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk

Det var friskt vågat på Friskvåget och det bör du få rätt på :-)

Haha, och jag bekänner att jag fuskade grovt o la ut bilden på Facebook o frågade där om nån kände igen den. Det var fult av mig, men vi är ju fuskare nu allihop med google osv