Camping Forum - Din campingplats på nätet
Fjädring - Printable Version

+- Camping Forum - Din campingplats på nätet (https://campingforum.net)
+-- Forum: Gemensamt (https://campingforum.net/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Campingnytt (https://campingforum.net/forumdisplay.php?fid=172)
+--- Thread: Fjädring (/showthread.php?tid=1068)



Fjädring - lastatungt - 2022-02-10

Flera än oss på lastatungt.se som är intresserade utav att prata fjädring? Vi har nu hjälpt över 1000 av våra kompisar som delar intresset camping Smile Vi tycker det är viktigt med rätt fjädring när man framför sitt fordon på både sommaren och vintern. Vad kör ni med för fjädring idag? Vi monterar och installerar MAD luftfjädring, lastfjädring, hjälpfjädring.


RE: Fjädring - Sokrates - 2022-02-10

Jag kör med original fjädring på min VW-buss (T4) från 2003. När bilen är fullastad och mini-husvagnen hänger med på dragkroken hade det varit bra att kunna styva till fjädringen bak. Då bilen inte är av senaste modell, så har jag haft svårt att hitta luftbälgar alternativt hi-jackers till bilen. Vill minnas att jag hittade luftbälgar i australien att sätta innen i spiralfjädrarn. Jag hade en gång en Volvo 164 som jag drog racingsläp med och på den hade jag hi-jackers som syvade till bakfjädringen vid behov, men kan inte hitta några hi-jackers till VW-bussen.


RE: Fjädring - apersson850 - 2022-02-11

När jag köpte min nuvarande bil visste jag redan från början att jag ville ha en bra dragbil. Automatisk nivåreglering var därför självklart att beställa.


RE: Fjädring - lastatungt - 2022-02-22

(2022-02-10, 13:02)Sokrates Skrev: Jag kör med original fjädring på min VW-buss (T4) från 2003. När bilen är fullastad och mini-husvagnen hänger med på dragkroken hade det varit bra att kunna styva till fjädringen bak. Då bilen inte är av senaste modell, så har jag haft svårt att hitta luftbälgar alternativt hi-jackers till bilen. Vill minnas att jag hittade luftbälgar i australien att sätta innen i spiralfjädrarn. Jag hade en gång en Volvo 164 som jag drog racingsläp med och på den hade jag hi-jackers som syvade till bakfjädringen vid behov, men kan inte hitta några hi-jackers till VW-bussen.

Jag har fjädring till din T4 bak om du är intresserad ringer du mig på 0768635000 eller mailar mig på magnus@lastatungt.se


RE: Fjädring - Sokrates - 2022-02-23

(2022-02-22, 18:02)lastatungt Skrev:
(2022-02-10, 13:02)Sokrates Skrev: Jag kör med original fjädring på min VW-buss (T4) från 2003. När bilen är fullastad och mini-husvagnen hänger med på dragkroken hade det varit bra att kunna styva till fjädringen bak. Då bilen inte är av senaste modell, så har jag haft svårt att hitta luftbälgar alternativt hi-jackers till bilen. Vill minnas att jag hittade luftbälgar i australien att sätta innen i spiralfjädrarn. Jag hade en gång en Volvo 164 som jag drog racingsläp med och på den hade jag hi-jackers som syvade till bakfjädringen vid behov, men kan inte hitta några hi-jackers till VW-bussen.

Jag har fjädring till din T4 bak om du är intresserad ringer du mig på 0768635000 eller mailar mig på magnus@lastatungt.se

Jag inte i akut behov av att styva upp fjädringen vid behov på min T4:a. Vad är det för lösning som du har till hands?

Du kan med fördel berätta om vad du har för lösningar i denna tråd, så kan även andra ha chans att hänga med i samtalet. Därigenom ökar även dina möjligheter till merförsäljning Smile