Camping Forum - Din campingplats på nätet

Full Version: Snabbguide Alde 3010
Detta är en förenklad verision av forumet. Visa full verision i original format.
Har i vår husvagn Aldepanna 3010.   När vi startade årets säsongscampande visar det sig sig att väggpanelen är helt släckt trots fullt batteri samt inkopplat på 230.
Alla säkringar är hela.  har skruvat ned panelen och åkt till en husvagnsverkstad och där konstaterat att panelen är helt intakt.

Lutar åt ett kretskorthaveri eller finns det något annat tänkbart fel??

Vagnen är Hobby 560 WLU från 2011.
Dum fråga kanske men ibland snubblar man på enkla saker. Har du kollat om du har ström fram till panelen?
Har ingen kunskap om pannan i fråga.
(2019-04-29, 17:04)LMC400 Skrev: [ -> ]Dum fråga kanske men ibland snubblar man på enkla saker. Har du kollat om du har ström fram till panelen?
Har ingen kunskap om pannan i fråga.

Ska ut till vagnen på fredag.  Köper med en spänningsprovare för att kunna testa ström fram till panelen.
tack för ditt inlägg.

Vet att dessa kretskort är väldigt benägna att gå sönder. Kostar ca 3000 kr
Det är alltid bra att börja i den billigaste änden. Om panelen är intakt enligt firman så håller vi tummarna att den är det.

Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
Hittade en tråd i ett annat forum som kanske kan ge dig lite information:

https://www.husbilsklubben.se/forums/thr...na.101299/

Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
(2019-05-01, 20:05)LMC400 Skrev: [ -> ]Hittade en tråd i ett annat forum som kanske kan ge dig lite information:

https://www.husbilsklubben.se/forums/thr...na.101299/

Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk

I mitt fall var det kretskortet som var trasigt

Mätte alla in och utgående kablar på både kretskort och panel.

Där var det spänning.

Nytt kretskort monterat och nu fungerar allt.

talade med Alde.  De berättade att kretskortet är det som oftast krånglar
Det är liksom hjärtat i vår kropp väldigt viktigt för all funktion i teknikens värld
Skönt att funktionen är tillbaka så ni slipper frysa. Alla prylar har sina svaga punkter. Ibland får man bita i det sura äpplet.