Camping Forum - Din campingplats på nätet

Full Version: Olyckor med husbil
Detta är en förenklad verision av forumet. Visa full verision i original format.
En husbil har voltat på E45 och det är i stort sett endast förarhytten i den halvintegrerade husbilen som är någorlunda intakt.

www.facebook.com/mellerudsnyheter/photos/a.1766928640239108/2369781359953830/?type=3&theater
Tur att man inte satt i den bilen Sad
Fy f-n, det där ser inte bra ut Sad
Hade det varit en helintegrerad hade nog inte förarhytten heller funnits kvar. Med tanke på hur resultatet blev i krocktesterna som uppmärksammades för ett tag sedan.
Både förare och passagerare i husbilen klarade sig. Föraren skrev följande kommentar i facebook-inlägget som jag inledningsvis länkade till:

Hej, jag är den tyska kvinnor som körde den husbil från denna olycka. Jag och min far har vad på väg från Mellerud till Trollhättan. Jag körde rett hastighet med 80. Sen kommer en personbil från bralanda och börjar kör över till min sidan. Jag försökte åt svänga till höger för jag vill inte treffa med den bil frontal, de var jag rätt för. Sen körde personbil i mit husbil sidan böjar po mit dörr. De var so heftig åt husbil voltade 2 gånger. Vi vet faktisk inte varför personbil körde till varan sidan. Men polisen har många vistelser, dom så va händer.
Min far och jag har unt på halsen och rugen med inte farligt.
Tack för alla som gorde fösta helpen och var jette snell till oss. Idag skar vi öka hem igen till Tyskland från Göteborg.
Vi har verkligen haft mycket tur.