Camping Forum - Din campingplats på nätet

Full Version: Extra taklucka.
Detta är en förenklad verision av forumet. Visa full verision i original format.
Köpte först en ny taklucka från Campingprodukter då den 30 år gamla gick i delar. Ganska snart gick ett snöre i den nya Hekin av, och hur snörena var dragna från början var omöjligt att lista ut. Mailade Campingprodukter som genast skickade en ny, utan att vilja ha den trasiga i retur. Med en ny att kolla på listade jag snart ut hur snörena skulle dras, och att det som gått av för mig var 5 cm för kort från början, därför revs det snart av. Jag skarvade det o luckan var hel igen!
Och plötsligt hade jag en extra lucka, satte idag dit den bak i "sovrummet" där det hittills blivit väldigt varmt på mornarna om solen lyst på den änden.
På fricamping inne i städer är det ju inte trevligt att ha sidofönstren öppna när man sover, någon kan ju sätta in handen med en kniv rätt i ansiktet när man sover. Med dubbla luckor blir genomluftningen där bak enormt mkt bättre utan öppna fönster. Och bägge luckorna har ju mygg o getingnät plus mörkläggning om man vill.
Gjorde det idag 23 april när det var 23 grader varmt o göttigt värre.
[censurerat ord] vad jag mätte o tejpade innan jag vågade köra på med tigersågen. [Bild: ac4d1ae1429bdaa277c778b26cd5c26a.jpg][Bild: e645aed3f37f9ed2bfacfb35e1c2e780.jpg]

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk
Snyggt jobbat!
Planerat ända sen förra sommarn. I dag lyckades jag övervinna latmasken. Och taket känns lika stabil trots ett extra hål.
Av bilden att döma hade du bara en taklucka från början? Eller är någon skymd?

Jag har inte funderat på att sätta dit fler luckor, men min har ju tre redan från början. Så visst ska man kunna ha fler hål än ett.