Lutar mer åt det Ljusne-Häkan säger, elpatron som gjort sitt.
Luktar det inte amoniak så är nog absortionsdelen hel.
Annars så är det lätt att ta ut skåpet, man får ta bort den innre ramen runt ytterdörren (dom två långa på var sida) på vagnen, ta den dörren på kylskåpet inkl. dörrfästen övre och nedre då brukar det fungera att ta ut skåpet på tvären genom dörren.
Koppla in en elmätare på husvagnen, kolla vad den tar, slå på kylen på el och se vad den tar nu. Ändrar det sig inte har Håkan/Hagbard förmodligen rätt.
I så fall bör den kunna fungera på gasol.
När jag skrev att det inte alltid går att ta ut kylen menade jag utan att demontera vagn och/eller kyl. En trasig kyl kan man alltid få ut. Den går ju att slå i småbitar. Att få in en ny är värre.
Det är ju bra om det går med att bara ta bort lister och ta av något som är lätt att sätta dit igen på kylen.
(2022-09-09, 17:09)Ljusne-Håkan Skrev: [ -> ] (2022-09-08, 10:09)Kabenisten Skrev: [ -> ]Byte av kylskåp. Våran har pajat så jag får inte ut den gamla. Finns det folk här som kan ge lite instruktioner och tips hur jag ska gå tillväga?
Sen naturligtvis skaffa en ny...... köpa en helt ny eller begagnat....det är frågan.!!!
Det kanske är 230 volts elpatronen som pajat bara? Dom håller inte hur länge som helst. Prova att kyla med gasolen.
Hej. Bytte en månad sedan brännaren och tändaren i den och den fungerade då. När strömmen gick så slog jag över till gas och den tände. Sedan åkte vi hen hela dagen utan att öppna skåpet. När vi kom fram och skulle plocka ut/tömma kylen så var det 17 grader inne i skåpet. Verkar som aggregatet har lagt av isåfall. Eller vad tror ni?
Kollade du att lågan fortfarande var tänd när du kom fram? Vi har haft vagnar där lågan gärna ville blåsas ut av fartvinden när vi körde med dem. Det är en anledning till att jag nu, när det finns 13-poliga släpvagnsuttag med olika 12 V matningar i, gått över till att köra kylen på 12 V under färd.