Camping Forum - Din campingplats på nätet

Full Version: Gratis appar för navigation
Detta är en förenklad verision av forumet. Visa full verision i original format.
Tänkte att det kunde vara kul att lista olika gratis appar för navigation. Jag har provar både Navmii och Navfree på min Androidplatta. Även om Navfree lär vara föregångaren till Navmii, så tycker jag Navfree fungerar bättre för mig.

play.google.com/store/apps - Navmii GPS World (Navfree)

play.google.com/store/apps - Navfree GPS World
Hur är de jmf med Googlemaps gratisnavigator?
(2018-04-26, 11:04)Ljusne-Håkan Skrev: [ -> ]Hur är de jmf med Googlemaps gratisnavigator?

Jag har inte provat att navigera med Googlemaps, så jag kan inte ge  något svar på din fråga. 

I sammanhanget kan nämnas att jag som gammal orienterare föredrar att navigera med 2D-kartor. Jag vill också att vägarna och visad färdväg skall vara "feta" så att de syns lätt. Min första navigator var en PocketPC med Rout66 navigationsprogramvara. Den hängde med i många år tills PocketPCn dog av "värmeslag". I slutet var kartmaterialet 10 år gammalt, men merparten av vägarna var ändå de samma Smile
(2018-04-26, 12:04)Sokrates Skrev: [ -> ]
(2018-04-26, 11:04)Ljusne-Håkan Skrev: [ -> ]Hur är de jmf med Googlemaps gratisnavigator?

Jag har inte provat att navigera med Googlemaps, så jag kan inte ge  något svar på din fråga. 

I sammanhanget kan nämnas att jag som gammal orienterare föredrar att navigera med 2D-kartor. Jag vill också att vägarna och visad färdväg skall vara "feta" så att de syns lätt. Min första navigator var en PocketPC med Rout66 navigationsprogramvara. Den hängde med i många år tills PocketPCn dog av "värmeslag". I slutet var kartmaterialet 10 år gammalt, men merparten av vägarna var ändå de samma Smile

Jag laddade ned den här i paddan. Sökte sen på Mekonomen Söderhamn . Men den hittade bara ett göng andra Mekonomen hur jag än foemulerade mig. Googlemaps hittar allt sånt direkt...
(2018-04-27, 12:04)Ljusne-Håkan Skrev: [ -> ]Jag laddade ned den här i paddan. Sökte sen på Mekonomen Söderhamn . Men den hittade bara ett göng andra Mekonomen hur jag än foemulerade mig. Googlemaps hittar allt sånt direkt...

Vad var det för App som du laddade ner och provade?