Camping Forum - Din campingplats på nätet

Full Version: Vad får man länka till?
Detta är en förenklad verision av forumet. Visa full verision i original format.
Är det ok att t.ex. länka till websidor som handlar om aktier, fonder, pengar o.s.v.?
(2017-10-01, 12:10)hakano Skrev: [ -> ]Är det ok att t.ex. länka till websidor som handlar om aktier, fonder, pengar o.s.v.?

Inte skulle det störa mig, fast jag aldrig sysslar med det själv.  Rolleyes
(2017-10-01, 12:10)hakano Skrev: [ -> ]Är det ok att t.ex. länka till websidor som handlar om aktier, fonder, pengar o.s.v.?

Inga problem, så länge det inte handlar om att tjäna pengar på länkarna!
(2017-10-01, 16:10)Sokrates Skrev: [ -> ]
(2017-10-01, 12:10)hakano Skrev: [ -> ]Är det ok att t.ex. länka till websidor som handlar om aktier, fonder, pengar o.s.v.?

Inga problem, så länge det inte handlar om att tjäna pengar på länkarna!


Nej, jag tjänar inget. Är bara grejor jag själv hittat på nätet och tagit del av som gratis information. Men bäst att fråga först då det på ett annat campingforum censurerades just p.g.a. att det ansågs i vissa lägen kunna vara kommersiellt.

Men med den inställningen dom hade på det forumet går det ju t.ex. inte ens att länka och tipsa i forumet om en bra husvagn på Blocket för den säljs ju troligen i kommersiellt syfte. Någonstans i slutändan av allt kan man ju ofta hitta något eller någon som försöker tjäna pengar på någon typ av produkt. Men så länge man själv inte är delaktig eller inblandad i det som det tipsas om tycker jag ju själv att det är ok att länka och förmedla tips till andra om allt möjligt.
(2017-10-01, 13:10)Ljusne-Håkan Skrev: [ -> ]
(2017-10-01, 12:10)hakano Skrev: [ -> ]Är det ok att t.ex. länka till websidor som handlar om aktier, fonder, pengar o.s.v.?

Inte skulle det störa mig, fast jag aldrig sysslar med det själv.  Rolleyes

Men om du nu får lite bra tips om någon sådan web-sida så kanske du börjar syssla med det... Big Grin
Hakano, skjut på med dina inlägg med länkar, så jag kan flytta våra tidigare inlägg i tråden till en egen tråd under Forum och snygga till tråden Smile
(2017-10-01, 23:10)Sokrates Skrev: [ -> ]Hakano, skjut på med dina inlägg med länkar, så jag kan flytta våra tidigare inlägg i tråden till en egen tråd under Forum och snygga till tråden Smile

Hehe...så många har jag ju inte. Men ett par till är det nog men just nu står det still, vet vad jag tänker på men kommer inte på bloggens namn bara...får fundera lite.
Men andra kan ju fylla på med länkar också om man har något intressant att tipsa om.