Camping Forum - Din campingplats på nätet

Full Version: Hur får man iptv i husbilen om man inte har en fast bostadsadress
Detta är en förenklad verision av forumet. Visa full verision i original format.
Hej, 
Bor i husbil tyckte det var lite trist när marknätet TV4 kanal försvann. 
Kan ni tipsa om hur man får igång iptv jag har mobilt bredband i routern hög hastighet så det bör väll funka med IP-tv.
Gärna billigt. 
Vilken box man ska köpa sladdar och praktiskt hur det fungerar Tack 

Jag försökte registrera köpa iptv men överallt krävs det att man ska skriva in sin adress som jag inte har. 
Hur gör man då om man bor i husbil för att få iptv?

Mvh
Erik
(2026-03-17, 15:03)ErikSwed Skrev: [ -> ]Hej, 
Bor i husbil tyckte det var lite trist när marknätet TV4 kanal försvann. 
Kan ni tipsa om hur man får igång iptv jag har mobilt bredband i routern hög hastighet så det bör väll funka med IP-tv.
Gärna billigt. 
Vilken box man ska köpa sladdar och praktiskt hur det fungerar Tack 

Jag försökte registrera köpa iptv men överallt krävs det att man ska skriva in sin adress som jag inte har. 
Hur gör man då om man bor i husbil för att få iptv?

Mvh
Erik

Hej Erik.
Jag gör så att jag har en Apple-TV (funkar säkert med en Chromecast också) som jag kan streama valfria kanaler via. 
På TV4 har jag bara ett vanligt standardabonnemang för att slippa reklam. Jag har kört Netflix och SVT på den också.

Mvh // Bobo
Tack, så du menar att du har köpt ett abonnemang av TV4 som har då ett gäng kanaler och sen loggar du in genom Apple TV boxen då på TV4 appen i boxen eller?
(2026-03-18, 16:03)ErikSwed Skrev: [ -> ]Tack, så du menar att du har köpt ett abonnemang av TV4 som har då ett gäng kanaler och sen loggar du in genom Apple TV boxen då på TV4 appen i boxen eller?
Ja, jag laddar ned TV4'as app i Apple TV'n och sedan kan jag kolla via den (så klart under förutsättning att jag har internet).
Samma sak gäller om man vill ha andra kanaler så som Netflix eller Disney + eller liknande. Bara att ladda ned appen och skapa ett abonnemang för den tjänst man vill ha. Det funkar så bra så att jag kör så hemma också. Har rivit bort allt vad antenner heter på kåken och kör bara via Apple TV.
Jag har tidigare haft ett "ful-abonnemang" för IPTV. Jag använde både en MAG-250 IPTV box och Kodi på datorn.

Med Kodi installerat på datorn måste man även installera IPTV Simple Client, som är en add-on, för att man skall kunna visa IPTV på datorn.

Nu när TV4 ej marksänder längre kan det vara läge att komma igång med IPTV igen och se hur det fungerar via mobilt bredband.