Jag och familjen är på G att köpa en husvagn för att testa på det livet. Vad är det för försäkringar en husvagn kräver, förutom halv/helförsäkring behövs det någon ytterligare? Behöver t.ex en husvagn en egen trafikförsäkring? Tacksam för all hjälp 😀
(Igår, 20:07)blavitt81 Skrev: [ -> ]Jag och familjen är på G att köpa en husvagn för att testa på det livet. Vad är det för försäkringar en husvagn kräver, förutom halv/helförsäkring behövs det någon ytterligare? Behöver t.ex en husvagn en egen trafikförsäkring? Tacksam för all hjälp 😀
Husvagn är ju ett släp går på dragbilens trafikförsäkring. I princip behövs ingen försäkring alls på vagnen men alla har väl ändå är ju mycket pengar om något händer.
(Igår, 20:07)blavitt81 Skrev: [ -> ]Jag och familjen är på G att köpa en husvagn för att testa på det livet. Vad är det för försäkringar en husvagn kräver, förutom halv/helförsäkring behövs det någon ytterligare? Behöver t.ex en husvagn en egen trafikförsäkring? Tacksam för all hjälp 😀
Godmorgon!
Du behöver inte ha trafikförsäkring på husvagnen, då den typen av skador täcks av dragbilens trafikförsäkring. Däremot är det att rekommendera att man tecknar en halv eller helförsäkring på sin vagn, så man kan få hjälp vid t.ex. brand eller stöld mm.
Jag gick nyligen med i Caravan Club och fick häromdagen ett mail från dem att de har en bra husvagnsförsäkring, men jag har inte hunnit titta så mycket på villkoren ännu.
Kolla med ditt vanliga bolag och gör en jämförelse med några andra för att få en uppfattning vad som ingår.
Lycka till med husvagnslivet och välkommen i gänget!