Camping Forum - Din campingplats på nätet

Full Version: Monteringslåda för bilstereo
Detta är en förenklad verision av forumet. Visa full verision i original format.
Jag har funderingar på att installera en bilstereo som jag har liggande i en monteringslåda under en bänk eller hylla. 

Hur är det tänkt att man skall fixera bilstereon i denna monteringslåda?

www.biltema.se - Radiokonsol

Bilstereon har en ISO-monteringsram.

Hur är det tänkt att monteringsramen skall sättas fast i monteringslådan?
(2021-06-14, 06:06)Sokrates Skrev: [ -> ]Jag har funderingar på att installera en bilstereo som jag har liggande i en monteringslåda under en bänk eller hylla. 

Hur är det tänkt att man skall fixera bilstereon i denna monteringslåda?

www.biltema.se - Radiokonsol

Bilstereon har en ISO-monteringsram.

Hur är det tänkt att monteringsramen skall sättas fast i monteringslådan?

Det bör gå att vika in "flikarna" på monteringsramen bakom kanten i lådan så att de klämmer fast ramen så att den inte går att dra ut.

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Ja, det är exakt så man gör. Eller gjorde i bilarna, snarare. Numera brukar ju radion vara integrerad i bilens instrumentpanel.
(2021-06-16, 22:06)apersson850 Skrev: [ -> ]Ja, det är exakt så man gör. Eller gjorde i bilarna, snarare. Numera brukar ju radion vara integrerad i bilens instrumentpanel.

Det var enklare på den tiden när det var standardstorlek. Blir mycket bökigare nu om man vill ha något tuffare än snikvarianten som levereras med bilen.

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Mmm, bättre variant ska helst beställas när man beställer resten av bilen. Köper man begagnat får man ta vad som finns.