Camping Forum - Din campingplats på nätet

Full Version: AGA gasolautomater
Detta är en förenklad verision av forumet. Visa full verision i original format.
Nu har AGA lanserat dygnetruntöppna automater för att köpa eller byta gasolflaskor.

https://my.aga.se/kopstallen/gasolautoma...32Z71ajMcY



Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Kan ju vara smidigt. Någon som vet prisnivån på denna automathandel?
(2021-05-24, 08:05)apersson850 Skrev: [ -> ]Någon som vet prisnivån på denna automathandel?

I vår självserviceautomat köper du din gasol genom att följa instruktionen i displayen och betalar med kort. Du kan köpa en helt ny flaska eller byta dina tomma mot en full.

I automaten säljer vi kompositflaskor i storlekarna 5 kg och 10 kg (PC5 & PC10). Du kan också byta in din tomma stålflaska, 6 kg eller 11 kg (P6 och P11) till en kompositflaska.
I de flesta automaterna kan du även byta in din 11 kg aluminiumflaska (PA11), dock inte i alla automater, ring och fråga oss om du undrar.

Pris: Nyköp: PC5 1349kr PC10 1650kr
Byte: PC5 299kr PC10 399kr

P6 till: PC5 849kr PC10 949kr
P11 till: PC5 799kr PC10 899kr
PA11 till: PC5 799kr PC10 899kr

Lokala avvikelser förekommer.


(my.aga.se/kopstallen/gasolautomat)
Det jag inte förstår är varför man sätter upp automater i Sverige och marknadsför dom på Engelska?

Klarar i bästa fall (förutom Svenska) Skånska som anses som halvdanska  Huh
(2021-05-24, 17:05)Hagbard Skrev: [ -> ]Det jag inte förstår är varför man sätter upp automater i Sverige och marknadsför dom på Engelska?

Klarar i bästa fall (förutom Svenska) Skånska som anses som halvdanska  Huh

Jag reagerade också på valet av språk. Det kan inte vara för turister utifrån med tanke på att vi är ganska ensamma om vår koppling på flaskorna.
Härligt att höra att du förstår oss halvdanskar. Det gör vi knappt själva
Att prata Skånska ska ju inte vara så svårt. In med en potatis av hygglig storlek i munnen och mumla, så ligger du nära iallafall

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
(2021-05-24, 08:05)apersson850 Skrev: [ -> ]Kan ju vara smidigt. Någon som vet prisnivån på denna automathandel?

Inte så hemska priser med tanke på tillgängligheten dygnet runt. Blir dock det dubbla mot tapparna där vi fyller på våra flaskor i Åhus. Vill minnas att de tog 22 kr/kg samt med någon rabatt 220 kr för att fyll en P11.

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Åhusgas tar 23 kronor här nu. De har öppnat filial nära jobbet mitt.