Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Webbläsare för Windows XP
#1
Här är en länk till några olika webbläsare (web browsers) som man kan använda på äldre datorer med Windows XP som operativsystem:

appuals.com/the-5-best-browsers-for-windows-xp

Provade först att installera Epic Privacy browser som ett komplement till Opera, men av någon anledning gick det ej. Därefter installerade jag UC Browser som gick bra. Måste dock medge att den verkade långsammare än Opera som redan var installerad på min lilla XP-maskin. Opera fungerar och uppdateras fortfarande för datorer med Windows XP som operativsystem.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#2
Vad har du för anledning till att köra Windows XP fortfarande?
Svara
#3
(2020-03-23, 11:03)apersson850 Skrev: Vad har du för anledning till att köra Windows XP fortfarande?

Jag har bl.a. en diktafon med USB-anslutning vars progamvara för överföring till datorn inte är kompatibel med senare operativsystem. Det är min gamla mini-dator med XP-som jag använder för detta. Nu har jag även skaffat ettt nytt batteri med hög kapacitet till denna dator för att slippa släpa på den stora laptoppen för att kunna skanra dokument etc. på annan plats. Hos mig får saker leva så länge som dom fungerar och uppfyller en funktion Smile
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Hagbard
Svara
#4
(2020-03-23, 11:03)Sokrates Skrev:
(2020-03-23, 11:03)apersson850 Skrev: Vad har du för anledning till att köra Windows XP fortfarande?

Jag har bl.a. en diktafon med USB-anslutning vars progamvara för överföring till datorn inte är kompatibel med senare operativsystem. Det är min gamla mini-dator med XP-som jag använder för detta. Nu har jag även skaffat ettt nytt batteri med hög kapacitet till denna dator för att slippa släpa på den stora laptoppen för att kunna skanra dokument etc. på annan plats. Hos mig får saker leva så långe som dom fungerar och uppfyller en funktion Smile
 
Windows XP var väl ett skitbra operativsystem. Flera andra dom kom med var väl katastrof.
Helt klart ska man köra på det som funkar tills det är tvärslut! Vår 12 år gamla iMac tänkte vi nästan kasta då den blivit så seeeeeg, men kom på att i stället frör Chrome ladda in BRAVE BROWSER webläsare, och med den blev datorn typ tio år yngre o bättre. Chrome med alla spionprogram är ett [censurerat ord] skit helt enkelt, eller har blivit det på sista åren. Brave spionerar inte alls enligt dom själva, och är helt reklamfri!
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Hagbard, Sokrates
Svara
#5
Tänk på att säkerhetsuppdateringar ofta är minimala till äldre system.
Svara
#6
(2020-03-23, 23:03)apersson850 Skrev: Tänk på att säkerhetsuppdateringar ofta är minimala till äldre system.

Jag vet. Detta är något som jag har med i beräkning när jag väljer hur datorn används.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)