Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Varför ha värme i förtältet?
#1
Jag är nybörjare på det här med husvagn, men har tältat tidigare både privat och i jobbet. I olika facebookgrupper är det vanligt att man pratar om bästa sättet att få värme i förtältet. Varför skall man krångla med värme i förtältet när man bara kan gå in i vagnen och ha det varmt och skönt?
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Adrian, LMC400
Svara
#2
(2019-05-30, 20:05)Sokrates Skrev: Jag är nybörjare på det här med husvagn, men har tältat tidigare både privat och i jobbet. I olika facebookgrupper är det vanligt att man pratar om bästa sättet att få värme i förtältet. Varför skall man krångla med värme i förtältet när man bara kan gå in i vagnen och ha det varmt och skönt?

Värme i förtältet har man tidig vår och höst för att tillvarata ett extra vardagsrum.som skapats i förtältet
Vi har loungegrupp där .Tittar ofta på tv när vi sitter där.
har en gasolvärmare som ger skön temperatur oavsett hur tempen är "utomhus"

Har även en köksbänk i tältet där står kombinerad ugn och spis som vi ofta använder.
I husvagnen vistas vi inte så mycket alls.
Står säsong från mitten av april till mitten av sep ute i Lysekil.
[-] Följande 3 användare säger tack till dig säsongscamparen för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#3
I vårt förtält kör jag ibland med elfläkt för att sitta där på kvällen. Rätt mysigt sitta i tältet det blir nästan ute Smile Smile
[-] Följande 1 användare säger tack till dig yngrot för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#4
Det är väl hela grundidén med camping, att ha det så mysigt det går?

Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
[-] Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • yngrot
Svara
#5
(2019-06-03, 08:06)yngrot Skrev: I vårt förtält kör jag ibland med elfläkt för att sitta där på kvällen. Rätt mysigt sitta i tältet det blir nästan ute Smile Smile

Nu förstår jag vitsen med värme i förtältet. I tidigare boende var det underbart att sitta i en äldre oisolerad glasveranda med enkelglas där fågelsången hördes som om man satt utomhus. Det var gott att sitta i glasverandan och njuta när solen värmde och man slapp drag, samtidigt som ljudupplevelsen var som att sitta utomhus.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • LMC400, yngrot
Svara
#6
(2019-06-05, 01:06)Sokrates Skrev:
(2019-06-03, 08:06)yngrot Skrev: I vårt förtält kör jag ibland med elfläkt för att sitta där på kvällen. Rätt mysigt sitta i tältet det blir nästan ute Smile Smile

Nu förstår jag vitsen med värme i förtältet. I tidigare boende var det underbart att sitta i en äldre oisolerad glasveranda med enkelglas där fågelsången hördes som om man satt utomhus. Det var gott att sitta i glasverandan och njuta när solen värmde och man slapp drag, samtidigt som ljudupplevelsen var som att sitta utomhus.

Ja, och vi som hör dåligt tycker det är s-mysigt att sitta där. och vill man höra Nattlärkan så går man bara in så blir det drag... Big Grin
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • LMC400, yngrot
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)