Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vad har ni för brandsäkerhetsutrustning?
#1
Jag undrar vad ni har för brandsäkerhetsutrustning i era vagnar och bilar.

I husvagnen har jag ett optisk brandvarnare och en låttåtkomlig brandfilt. I campingbilen har jag en brandsläckare, men jag hittade inte någon lättåtkomlig plats där den inte är ivägen, så den hamnade tyvärr i bagagutrymmet.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#2
Brandsläckare monterad på fäste över ytterdörren och brandvarnare även kopplad till inbrottslarmet.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Perin för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#3
Brandvarnare i vagnen och krocksensor på gasolen i kofferten. Ingen brandsläckare.
http://manssonslatadagar.blogspot.se/  - https://www.instagram.com/manssonslatadagar/
- Polar 590 CTH, 2019 - Opel Insignia Country Tourer, 2018 - Skåne -
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Månsson för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#4
5 kg brandsläckare precis utanför dörren, brandvarnare inne i vagnen funkade inte då den skrek varje gång man kokade vatten eller tände några värmeljus.

Så vad bör man ha i stället?
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#5
Det låter jättekonstigt att brandvarnaren larmade på det där sättet? Vår brandvarnare larmar inte när vi har ljus tända eller lagar all möjlig mat. Men den kanske inte larmar när det brinner heller.. Big Grin

Nu kan jag inte mycket om brandvarnare, men visst måste du kunna hitta en brandvarnare som funkar i husvagnen Hagbard? Alla jag känner som har husvagn (utom en brandman, såklart) har brandvarnare i husvagnen utan några bekymmer. Har du bara testat med en, eller med fler med samma bekymmer? Testat olika placeringar?

För övrigt har vi en brandvarnare då som sagt, samt en brandsläckare precis innanför dörren.
Kör: BMW318D aut, -16
Drar: Bürstner Ventana 530 TK Avantgarde
Utgår från: Bredaryd (ungefär)
[-] Följande 1 användare säger tack till dig PerJohan för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#6
(2017-09-18, 11:09)PerJohan Skrev: Det låter jättekonstigt att brandvarnaren larmade på det där sättet? Vår brandvarnare larmar inte när vi har ljus tända eller lagar all möjlig mat. Men den kanske inte larmar när det brinner heller.. Big Grin

Nu kan jag inte mycket om brandvarnare, men visst måste du kunna hitta en brandvarnare som funkar i husvagnen Hagbard? Alla jag känner som har husvagn (utom en brandman, såklart) har brandvarnare i husvagnen utan några bekymmer. Har du bara testat med en, eller med fler med samma bekymmer? Testat olika placeringar?

För övrigt har vi en brandvarnare då som sagt, samt en brandsläckare precis innanför dörren.

Men va 17, jag fick den av Nordbanken en gång i tiden och den kanske var gammal redan då.

Får kanske investera i en ny, får prata med chefen som håller i kassan... Shy

.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • PerJohan
Svara
#7
(2017-09-19, 11:09)Hagbard Skrev:
(2017-09-18, 11:09)PerJohan Skrev: Det låter jättekonstigt att brandvarnaren larmade på det där sättet? Vår brandvarnare larmar inte när vi har ljus tända eller lagar all möjlig mat. Men den kanske inte larmar när det brinner heller.. Big Grin

Nu kan jag inte mycket om brandvarnare, men visst måste du kunna hitta en brandvarnare som funkar i husvagnen Hagbard? Alla jag känner som har husvagn (utom en brandman, såklart) har brandvarnare i husvagnen utan några bekymmer. Har du bara testat med en, eller med fler med samma bekymmer? Testat olika placeringar?

För övrigt har vi en brandvarnare då som sagt, samt en brandsläckare precis innanför dörren.

Men va 17, jag fick den av Nordbanken en gång i tiden och den kanske var gammal redan då.

Får kanske investera i en ny, får prata med chefen som håller i kassan... Shy

.
Ja, jag tror att det kan vara värt ett föraök iallafall! Smile

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Kör: BMW318D aut, -16
Drar: Bürstner Ventana 530 TK Avantgarde
Utgår från: Bredaryd (ungefär)
Svara
#8
I min nuvarande vagn Cabby 512 fr 1987 finns brandsläckare intill dörren . På den nya blir det brandvarnare och släckare + gaslarm .  Säkerheten är hustrun noga med Smile
[-] Följande 1 användare säger tack till dig yngrot för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#9
(2017-09-21, 09:09)yngrot Skrev: I min nuvarande vagn Cabby 512 fr 1987 finns brandsläckare intill dörren . På den nya blir det brandvarnare och släckare + gaslarm .  Säkerheten är hustrun noga med  Smile

I vår vagn Kabe Safir 1999 har vi brandvarnare, släckare vid dörren + gaslarm.

Ha det gött.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Per.Olov för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#10
I vår Cabby C61L -99 har vi brandvarnare i taket och 1-kilos brandsläckare på väggen vid dörren. (2-kilos fick inte plats)
Opel Insignia Sports Tourer 2,0T -11, Cabby 61L -99
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Stig K för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 2 Gäst(er)