Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veckans bild 2021
#11
Ingen mer som tävlar?
Här är jag på väg in i vår hamn i Ljusne.[Bild: 93a8c924d29e8028c9291a65dc34895d.jpg]

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Adrian, Sokrates, yngrot
Svara
#12
Tidsresa
[Bild: 2QvBJD9.jpg]
Så här i coronatider har vi turistat på hemmaplan genom att varje tisdag göra en vandring. Den här tisdagen besökte vi Äskhults by.
[-] Följande 4 användare säger tack till dig BEAN för detta inlägg:
  • Adrian, Ljusne-Håkan, Sokrates, yngrot
Svara
#13
(2021-02-06, 11:02)BEAN Skrev: Tidsresa
[Bild: 2QvBJD9.jpg]
Så här i coronatider har vi turistat på hemmaplan genom att varje tisdag göra en vandring. Den här tisdagen besökte vi Äskhults by.
Helt snöfritt?
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#14
(2021-02-06, 11:02)Ljusne-Håkan Skrev:
(2021-02-06, 11:02)BEAN Skrev: Tidsresa
[Bild: 2QvBJD9.jpg]
Så här i coronatider har vi turistat på hemmaplan genom att varje tisdag göra en vandring. Den här tisdagen besökte vi Äskhults by.
Helt snöfritt?
Bilden är tagen för en månad sedan. Var lite otydlig i texten. Nu har vi lite snö kanske 5 cm.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig BEAN för detta inlägg:
  • Ljusne-Håkan, yngrot
Svara
#15
Jag har ju fullkomligt somnat av med mina bildinlägg, inser jag. Här kommer i alla fall en bild. Jag tror den är för intetsägande för att bli en gissa-var-vi-är bild, så jag avslöjar redan från början att det är Möllerödssjön sydost om Bjärnum.

[Bild: IMG_20201011_170520.jpg]

Det finns en liten gnutta dramatik bakom själva fotograferandet. Jag insåg att bilden skulle bli bättre närmare strandkanten, och det fanns en gammal brygga, eller snarare kvarlevorna av en gammal brygga där. Men jag är uppenbarligen för fet, för bryggresterna orkade inte riktigt hålla nivån när jag tassade ut på dem. Det hela slutade med blötare fötter än jag hade tänkt mig. Jag var dock ute för att motionera, så det ställde inte till något mer allvarligt.
[-] Följande 5 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • admin, Adrian, Ljusne-Håkan, Sokrates, yngrot
Svara
#16
Denna gång var det jämnt mellan två uppladdade bidrag, så jag fick gå in med admin-kontot och avge en utslagsröst. Då jag tyckte att bilderna var lika fina och intressanta blev det till att singla slant för att bestämma vart admin-rösten skulle hamna.

Grattis apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V5, med bidraget "Fotodramatik vid en segelblank Möllerödssjö".

P.S. BEANs fot från Äskhultsby gör mig pinsamt medveten om att jag aldrig har varit där, trots att jag under många år har tänkt att besöka byn som är unik då det är en oskiftad by där man kan bilda sig en uppfattning om hur det såg ut på andra platser på landsbygden innan skiftesreformerna. Av deras webbplats fram framgår att marken har skiftats, men att byggnaderna inte flyttade ut som var brukligt.

Byn genomförde storskifte 1825 och laga skifte 1864, men gårdarna splittrades inte och ligger kvar på sina ursprungliga platser och detta är unikt i Sverige.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • BEAN
Svara
#17
För att ta igen min initiala försummelse i någon mån kommer jag här med ett bidrag som inte på något sätt kan kallas bildskönt. Däremot kanske lite intressant studie av vad man kan bli tvungen att göra, när det är trångt om platsen och ojämnt där man behöver ställa vagnen.
Det gick att bo här också. Vi trillade inte ner!

[Bild: APX25092.jpg]
[-] Följande 4 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Adrian, Ljusne-Håkan, Sokrates, yngrot
Svara
#18
(2021-02-09, 21:02)apersson850 Skrev: För att ta igen min initiala försummelse i någon mån kommer jag här med ett bidrag som inte på något sätt kan kallas bildskönt. Däremot kanske lite intressant studie av vad man kan bli tvungen att göra, när det är trångt om platsen och ojämnt där man behöver ställa vagnen.
Det gick att bo här också. Vi trillade inte ner!

[Bild: APX25092.jpg]

Kan du mata in med två sepa
rata 16 amp kablar?
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#19
Trainspotting i Ljusdal i söndags.[Bild: 96fc19a32bac56a5146083d50ccff7f4.jpg]

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Adrian, Hagbard, Sokrates
Svara
#20
(2021-02-12, 11:02)Ljusne-Håkan Skrev: Trainspotting i Ljusdal i söndags.[Bild: 96fc19a32bac56a5146083d50ccff7f4.jpg]

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk

Jag ser spåren efter den industriella revolutionens uppgång och fall...
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)