Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kass duschkran.
#1
Dags att skaffa nå annat.Nånstans under kranen läckte det lite. Rev isär o jävlades som vanligt. Jag hade en lika i reserv från köket, eftersom jag huxflux fick en mkt bättre kran som jag satte dit, fast den som satt där fortfarande fungerade. Kanske var det en pytte spricka i plasten på den här nu, jag bytte till den förut felfria o det blev tätt. Men att få microbrytaren att röra på sig gick inte. Brytaren isig kan man ta bort, dom bryter som dom ska bägge två, men anordningen som ska släppa upp den i normalläget intryckta brytarenknoppen på microbrytaren gick inte. Helt skitkonstig konstruktion, händer ingen när man vippar på spakarna. Vore intressant att få veta hu de där är tänkta att fungera. [Bild: 2f5e2ff7c63bc3b5a2ffb23696af5bec.jpg][Bild: a1699782db9363f416c865015756b57b.jpg]

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#2
https://www.campingvaruhuset.se/vatten-a...ang-10mm-1
Jag ska troligen skicka efter en sån här i stället. De gamla har gjort sitt efter 32 år.
https://www.campingvaruhuset.se/vatten-a...ang-10mm-1
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#3
(2020-05-09, 23:05)Ljusne-Håkan Skrev: Dags att skaffa nå annat.Nånstans under kranen läckte det lite. Rev isär o jävlades som vanligt. Jag hade en lika i reserv från köket, eftersom jag huxflux fick en mkt bättre kran som jag satte dit, fast den som satt där fortfarande fungerade. Kanske var det en pytte spricka i plasten på den här nu, jag bytte till den förut felfria o det blev tätt. Men att få microbrytaren att röra på sig gick inte. Brytaren isig kan man ta bort, dom bryter som dom ska bägge två, men anordningen som ska släppa upp den i normalläget intryckta brytarenknoppen på microbrytaren gick inte. Helt skitkonstig konstruktion, händer ingen när man vippar på spakarna. Vore intressant att få veta hu de där är tänkta att fungera. [Bild: 2f5e2ff7c63bc3b5a2ffb23696af5bec.jpg][Bild: a1699782db9363f416c865015756b57b.jpg]

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk

Hinner du campa något? Tycker du reparerar hela tiden Smile
Svara
#4
(2020-05-10, 09:05)JOCKE.F Skrev:
(2020-05-09, 23:05)Ljusne-Håkan Skrev: Dags att skaffa nå annat.Nånstans under kranen läckte det lite. Rev isär o jävlades som vanligt. Jag hade en lika i reserv från köket, eftersom jag huxflux fick en mkt bättre kran som jag satte dit, fast den som satt där fortfarande fungerade. Kanske var det en pytte spricka i plasten på den här nu, jag bytte till den förut felfria o det blev tätt. Men att få microbrytaren att röra på sig gick inte. Brytaren isig kan man ta bort, dom bryter som dom ska bägge två, men anordningen som ska släppa upp den i normalläget intryckta brytarenknoppen på microbrytaren gick inte. Helt skitkonstig konstruktion, händer ingen när man vippar på spakarna. Vore intressant att få veta hu de där är tänkta att fungera. [Bild: 2f5e2ff7c63bc3b5a2ffb23696af5bec.jpg][Bild: a1699782db9363f416c865015756b57b.jpg]

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk

Hinner du campa något? Tycker du reparerar hela tiden Smile
Haha, ja jag trodde allt var okej till nyss, men nej. Ändå campar jag nog mer än nån annan.
Och till allt detta husvagnspulande ,så har jag gjort mera jobb ändå på segelbåten.
När jag ändå höll på o rev i det här gjorde jag en en annan grej, det får en egen liten tråd.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#5
Hihi, det är lite som med den vagnen jag blev tvungen att köpa i slutet på 2018. Såg rätt vettig ut, men det har varit än det ena, än det andra. Vissa saker är förstås inte reparationer, utan förbättringar (typ magneter på dörrarna, så jag slipper trycka in och ut låsen för att de ska stå stängda hela tiden), men ibland har jag undrat om jag inte tillbringat mer tid i vagnen med verktygslådan än ölburken öppen.

När jag hade skrivit detta insåg jag att verktygslådan kan vara öppen samtidigt...
[-] Följande 4 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Ljusne-Håkan, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#6
(2020-05-11, 09:05)apersson850 Skrev: Hihi, det är lite som med den vagnen jag blev tvungen att köpa i slutet på 2018. Såg rätt vettig ut, men det har varit än det ena, än det andra. Vissa saker är förstås inte reparationer, utan förbättringar (typ magneter på dörrarna, så jag slipper trycka in och ut låsen för att de ska stå stängda hela tiden), men ibland har jag undrat om jag inte tillbringat mer tid i vagnen med verktygslådan än ölburken öppen.

När jag hade skrivit detta insåg jag att verktygslådan kan vara öppen samtidigt...

Även jag har satt magneter som håller toa o garderobsdörrarna stängda. Köpte en tiopack för en struntsumma på Biltema eller Clas O. Funkar perfekt.

Det är ju lite grejande när man inte är rik så man kan köpa spritt nya grejer varje år, men jämför man en husvagn med en husbil eller en båt så är det typ ingen mekande alls i jämförelse. En lite större segelbåt är lite typ som en hel industri där allt MÅSTE fungera om man ska ge sig ut på öppet hav. Den är båt en segelbåt med riggen lanternorna och seglen. Mast och rigg ska vara dimensionerade så att de håller för att lyfta hela båtens tyngd, i mitt fall 5700 kilo! Och en motorbåt där motor, axel. laddning mm behöver omsorgsfull service. Den är även en hel sommarstuga med kök, pumpar, toalett, värmeanläggning mm. Det jag gjort på mina husvagnar är en piss i havet i jämförelse med båten. Även kostnaderna är i samma paritet. Smile
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 4 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Hagbard, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#7
Det där pissa i sjön gillar jag men inte de som pissar i lovart...  Big Grin
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • LMC400, yngrot
Svara
#8
Jag har hört den här definitionen:
"En fritidsbåt är en anordning som skapar ett hål i vattnet. Det hålet sväljer oändligt med pengar."
[-] Följande 3 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#9
Hoppas kranen kommer idag onsdag, beställde den i söndags. Får fnatt av att inte ha nåt att göra. Nere vid båten är det så vidrigt kallt det inte går att vara där alls.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Hagbard, LMC400, Sokrates
Svara
#10
Bra dag idag. Först lyckades jag montera storseglet, ganska läckert att ha seglen på innan sjösättningen på lördag. När det var nästan klart pep telefonen att kranen kom på konsum.
Hann med att montera den med, å både snyggt o skitbra blev det.[Bild: f36115bfb5c3958231c7915cf3ec6f10.jpg][Bild: 9265d6b967341afe23b759d03517f9af.jpg][Bild: 7fc6d17ba2e23a0430cc5c63734eb20c.jpg]

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Hagbard, Sokrates
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)