Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Underligt beteende
#31
Apropå KCR-box så kan jag uppdatera angående problemen kring min.
Jag testade att sätta i boxen igen. Denna gången sänkte jag potentiometern med samma resultat. Hackade vid start dagen efter jag dragit tungt.
Jag tror och gissar att Sokrates teori om att styrenheten får spader vid lång och hård belastning är den som ligger närmast verkligheten.
Sålde boxen på Blocket tillsammans med information kring de problem jag haft i samband med husvagnsdragande. Han som köpte den skulle inte dra något alls och han var väldigt nöjd när jag efter ett tag skickade SMS för att kolla hur det funkat.
Slutsats: KCR till bara bil - absolut. KCR till tung belastning - tveksamt då inte ens KCR själva kunde förklara denna typen av beteende.
Sen finns det oerhört många nöjda användare så jag dömmer absolut inte ut KCR dom produkt men till min Kia fungerade det inte fullt ut. Har trots massor med letande på nätet inte lyckats hitta fler som haft just detta problemet.
Weinsberg 550 QDK 2012. Utgår från Kristianstadstrakten.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Ljusne-Håkan, Sokrates
Svara
#32
Nu har jag ju inte Kia, men jag har undvikit boxtrimmande av alla slag. Inte så mycket för att det är olagligt, som för att sannolikheten för problem är högre. Jag kör istället med Polestar optimering (jag kör ju med Volvo). Där blir bilen bara trevligare att köra, vid alla tillfällen, oavsett om det är med eller utan vagn.
Svara
#33
Jag håller med dig. En riktig motoroptimering är alltid bäst. Boxarna är ju en genväg som inte tar hänsyn till andra parametrar än bränsletrycket. Men som sagt, det funkar i många fall men det är nog mer tur än skicklighet

Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
Weinsberg 550 QDK 2012. Utgår från Kristianstadstrakten.
Svara


Bookmarks

Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)