Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bruder off-road husvagn
#1
bruderx.com - exp-6

”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • BoUte, LMC400, yngrot
Svara
#2
(2019-05-06, 23:05)Sokrates Skrev: bruderx.com - exp-6

Den var rätt brutal den vagnen
Svara
#3
(2019-05-06, 23:05)Sokrates Skrev: bruderx.com - exp-6

Jag gillar det mer funktionella tänket flera husvagns­tillverkare har i Australien, med fokus på resande och funktion på det mindre vägnätet. Även om just denna BRUDER EXP-6 är lite väl extrem, så har den många intressanta design­lösningar med fokus på praktisk funktion.
Finns som sagt flera intressanta husvagnstillverkare i Australien med sådana här funktionellt praktiskt inriktad lite mindre husvagnar, som är välfungerande även på det mindre vägnätet. Alla är ju inte såhär extremt off-road-inriktade.
Tilltalar mitt sinne och mitt intresse för campande.
Har själv drömt om boggieaxel på en liten husvagn som min, för mjukare gång inne på små ibland lite ruffa skogsvägar.

Denna husvagnstyp saknas ju helt här i Sverige och i Europa, även om mindre husvagnar är lite mer vanliga nere i Europa.

Mycket av mitt campande under de hittills 12 campingsäsongerna med min lilla husvagn har ju varit fricamping, inte helt sällan in på sådana här små skogsvägar. Min husvagn fungerar hyfsat där, men har för låg markfrigång, går tungt över ojämnheterna med enkelaxeln samt är lite för dåligt isolerad. Flera av de Australiska modellerna hade ju varit underbara här, främst kanske de som inte är riktigt så extrema som exemplet här ovan:

[Bild: 7rhpfN4.jpg]
Liten husvagn = Stora upplevelser längs vägen!
[-] Följande 3 användare säger tack till dig BoUte för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#4
(2019-05-07, 13:05)BoUte Skrev:
(2019-05-06, 23:05)Sokrates Skrev: bruderx.com - exp-6

Jag gillar det mer funktionella tänket flera husvagns­tillverkare har i Australien, med fokus på resande och funktion på det mindre vägnätet. Även om just denna BRUDER EXP-6 är lite väl extrem, så har den många intressanta design­lösningar med fokus på praktisk funktion.
Finns som sagt flera intressanta husvagnstillverkare i Australien med sådana här funktionellt praktiskt inriktad lite mindre husvagnar, som är välfungerande även på det mindre vägnätet. Alla är ju inte såhär extremt off-road-inriktade.
Tilltalar mitt sinne och mitt intresse för campande.
Har själv drömt om boggieaxel på en liten husvagn som min, för mjukare gång inne på små ibland lite ruffa skogsvägar.

Denna husvagnstyp saknas ju helt här i Sverige och i Europa, även om mindre husvagnar är lite mer vanliga nere i Europa.

Mycket av mitt campande under de hittills 12 campingsäsongerna med min lilla husvagn har ju varit fricamping, inte helt sällan in på sådana här små skogsvägar. Min husvagn fungerar hyfsat där, men har för låg markfrigång, går tungt över ojämnheterna med enkelaxeln samt är lite för dåligt isolerad. Flera av de Australiska modellerna hade ju varit underbara här, främst kanske de som inte är riktigt så extrema som exemplet här ovan:

[Bild: 7rhpfN4.jpg]

Jag trodde nästan den skulle ha nån sorts drivning på hjulen. En rejälare modell av moower att koppla in tillfälligt
på en sån vagn skulle nog vara det som räddade ekipaget från att fastna på de värsta ställena i outbacken. Även om dragaren är en rejäl fyrhjulsdriven machine.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#5
(2019-05-11, 13:05)Ljusne-Håkan Skrev: Jag trodde nästan den skulle ha nån sorts drivning på hjulen. En rejälare modell av moower att koppla in tillfälligt
på en sån vagn skulle nog vara det som räddade ekipaget från att fastna på de värsta ställena i outbacken. Även om dragaren är en rejäl fyrhjulsdriven machine.

Ja, det hade varit bra för framkomligheten om man kan koppla in drivning på husvagnens hjul när man kör sakta med hela ekipaget. Så fungerade det på artilleri pjäsen Haubits 77 som drogs av TGB40. Haubits 77:an var utrustad med en Volvo B20-motor som drev två hydralpumpar och det satt två hydralmotorer som drev de stora hjulen, en pump per sida. Från förarhytten i TGB40:an hade man en manöverpanel där man kunde starta B20-motorn i pjäsen för att få drivning på pjäsens hjul vid behov i "terränglådan".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Ljusne-Håkan
Svara
#6
Här är en "lillebror" i form av Bruder EXP-4

”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)