Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GPS
#11
(2019-02-09, 20:02)JOCKE.F Skrev: Vet inte om det är löpande,men den visar bensin mackar och dylikt på skärmen.

(2019-02-09, 20:02)JOCKE.F Skrev: Vet inte om det är löpande,men den visar bensin mackar och dylikt på skärmen.

Tänker mer på om men ser det som avstånd till nästa mack. Den funktionen var bra i Tomtom.
Laddade ner Sygic. När jag sen valde kartorna Sverige, Danmark, Tyskland, Österrike och två delar av norra Italien blev det nära 2 gb.
Såg inte att man kunde köra den online utan var tvungen att ladda ner kartorna. Är det så? Om man vill ha med hela Europa är nog risken att mobilen tar eld innan den laddat klart Smile. Har fritt internet men minnet i telefonen får lite att bita i.

Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
Svara
#12
(2019-02-09, 21:02)LMC400 Skrev: Laddade ner Sygic. När jag sen valde kartorna Sverige, Danmark, Tyskland, Österrike och två delar av norra Italien blev det nära 2 gb.  
Såg inte att man kunde köra den online utan var tvungen att ladda ner kartorna. Är det så? Om man vill ha med hela Europa är nog risken att mobilen tar eld innan den laddat klart Smile. Har fritt internet men minnet i telefonen får lite att bita i.

Kan du inte ställa in sygic så att off-line kartorna sparas på telefonens externa minneskort? Så gör jag med kartorna i NavFree, eftersom dom inte får plats på androidplattans interna minneskort.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
#13
(2019-02-09, 22:02)Sokrates Skrev:
(2019-02-09, 21:02)LMC400 Skrev: Laddade ner Sygic. När jag sen valde kartorna Sverige, Danmark, Tyskland, Österrike och två delar av norra Italien blev det nära 2 gb.  
Såg inte att man kunde köra den online utan var tvungen att ladda ner kartorna. Är det så? Om man vill ha med hela Europa är nog risken att mobilen tar eld innan den laddat klart Smile. Har fritt internet men minnet i telefonen får lite att bita i.

Kan du inte ställa in sygic så att off-line kartorna sparas på telefonens externa minneskort? Så gör jag med kartorna i NavFree, eftersom dom inte får plats på androidplattans interna minneskort.

Jo säkert. Tyckte bara det var mycket att lagra. Gillar Here we go. Den var smidig.

Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
Svara
#14
(2019-02-09, 22:02)LMC400 Skrev: Jo säkert. Tyckte bara det var mycket att lagra. Gillar Here we go. Den var smidig.

Mitt 32 GB micro-SD kort rymmer en hel del kartor och mycket annat Smile
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
#15
(2019-02-10, 01:02)Sokrates Skrev:
(2019-02-09, 22:02)LMC400 Skrev: Jo säkert. Tyckte bara det var mycket att lagra. Gillar Here we go. Den var smidig.

Mitt 32 GB micro-SD kort rymmer en hel del kartor och mycket annat Smile

Jag flyttade det minneskortet som satt i förra telefonen till denna. Det ligger bara 3 GB lagrat på det men var rädd att det var foton och liknande som inte fick komma bort. Nu vet jag inte hur jag flyttar över från kort till telefonen (och kastar sånt som inte behövs) för att sätta i ett större. Detta är på 16 GB så det räcker kanske ett tag till men jag skulle vilja ha dit ett lite större än så.

Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
Svara
#16
(2019-02-10, 09:02)LMC400 Skrev: Jag flyttade det minneskortet som satt i förra telefonen till denna. Det ligger bara 3 GB lagrat på det men var rädd att det var foton och liknande som inte fick komma bort. Nu vet jag inte hur jag flyttar över från kort till telefonen (och kastar sånt som inte behövs) för att sätta i ett större. Detta är på 16 GB så det räcker kanske ett tag till men jag skulle vilja ha dit ett lite större än så.

Jag utgår från att du kan sätta in ett 32 GB microSDHC-minneskort i din telefon, vilket de flesta enheter har haft som maximal standard sedan flera år tillbaka. Telefonen kanske även klarar minneskort med mer minneskapacitet, men ett 32 GB kort bör räcka för dig tillsvidare.

Om du har en dator som du kan sätta in SDHC-minneskort i kan du i stället för att flytta över från mineskortet till telefonens interna minne kan du ta ut minnneskortet och sätta minnnsekortet i datororn och kopiera hela innehållet till hårdisken. Därefter kan du kopiera från dattorn till det nya minneskortet. Sedan sätter du in det nya minneskortet i telefonen och provar om allt fungerar igen. Om något blir "knas" har du fortfarande allt kvar på ditt gamla minneskort och kan alltid sätta in det i telefonen igen.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
#17
(2019-02-10, 13:02)Sokrates Skrev:
(2019-02-10, 09:02)LMC400 Skrev: Jag flyttade det minneskortet som satt i förra telefonen till denna. Det ligger bara 3 GB lagrat på det men var rädd att det var foton och liknande som inte fick komma bort. Nu vet jag inte hur jag flyttar över från kort till telefonen (och kastar sånt som inte behövs) för att sätta i ett större. Detta är på 16 GB så det räcker kanske ett tag till men jag skulle vilja ha dit ett lite större än så.

Jag utgår från att du kan sätta in ett 32 GB microSDHC-minneskort i din telefon, vilket de flesta enheter har haft som maximal standard sedan flera år tillbaka. Telefonen kanske även klarar minneskort med mer minneskapacitet, men ett 32 GB kort bör räcka för dig tillsvidare.

Om du har en dator som du kan sätta in SDHC-minneskort i kan du i stället för att flytta över från mineskortet till telefonens interna minne kan du ta ut minnneskortet och sätta minnnsekortet i datororn och kopiera hela innehållet till hårdisken. Därefter kan du kopiera från dattorn till det nya minneskortet. Sedan sätter du in det nya minneskortet i telefonen och provar om allt fungerar igen. Om något blir "knas" har du fortfarande allt kvar på ditt gamla minneskort och kan alltid sätta  in det i telefonen igen.

Tack för tipsen.
Jag har hittat hur jag skulle göra och flyttat över bilderna. Nu håller jag på att lägga upp dem på Capture så behöver jag inte lagra dem själv.
På specen på telefonen (  https://www.netonnet.se/art/telefoner/mo...JHEALw_wcB
står det att den har 32 Gb internminne och det ska gå att sätta i ett "microSDXC - upp till 2 TB". Låter mycket tycker jag. Känns dessutom onödigt att köpa ett som är onödigt stort. Priset brukar hänga med upp i takt med storleken. Får Googla lite på vad som kan vara lagom. 2 TB så slipper man välja bort kartor av den anledningen. Smile
Svara
#18
Funktionen från Tomtom att man kan se mackar, rastplatser etc löpande fällde avgörandet. Beställde idag en ny Tomtom go basic 6. Fastnade för smidigheten med wifi så man kan ladda kartor och uppdateringar utan dator.
Tomtom begärde 1899 kr på deras sida. De gav 25% rabatt ("eftersom jag var en trogen kund"-säljsnack). Dock är det i stort sett omöjligt att komma i kontakt med deras support via telefon eller mail. De har en egen väldigt omständig procedur med en chatt. Men, men...det funkade även om smidigheten för kunderna kan ifrågasättas. Personalen är väldigt vänliga och hjälpsamma.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • BoUte, Sokrates
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)