Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Länkning till externa webbplatser
#11
Vet inte om denna länken hjälper eller om jag är på fel spår:
http://www.stenborg.se/affiliate/
[-] Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#12
(2019-01-30, 10:01)Hagbard Skrev:
(2019-01-29, 16:01)Sokrates Skrev:
(2019-01-29, 15:01)Hagbard Skrev: Ja, hur funkar det?

Om man t ex är här inne och länkar till en webb sida från detta forum genererar då det någon intäkt?

Nu blev det snurrigt igen. Menar du om lägger in en länk i ett inlägg här på forumet till en annan webbplats, eller menar du om man på en annan webbplats länkar till en tråd här på forumet?

Från här till annat...

Ja, när man från inlägg här på forumet länkar till en extern webbsida kan det ge en inkomst eller annan form av belöning, när länken är av typen "referral link". Den enda s.k. "referral link" som jag har infogat i mina inlägg är min länk till Vimla, se inlägg #3 i denna tråd och i inlägg #1 i tråden campingforum.net - Mobiltelefoni och surf vid vistelse längre period utomlands inom EU.

När man länkar med en s.k. "referral link" är man alltid medveten om att länken kan ge möjlighet till någon form inkomst/belöning eftersom länken är personlig och kommer från någon webbplats vid vilken man har någon form av affärsrelation.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#13
(2019-01-30, 16:01)Sokrates Skrev:
(2019-01-30, 10:01)Hagbard Skrev:
(2019-01-29, 16:01)Sokrates Skrev:
(2019-01-29, 15:01)Hagbard Skrev: Ja, hur funkar det?

Om man t ex är här inne och länkar till en webb sida från detta forum genererar då det någon intäkt?

Nu blev det snurrigt igen. Menar du om lägger in en länk i ett inlägg här på forumet till en annan webbplats, eller menar du om man på en annan webbplats länkar till en tråd här på forumet?

Från här till annat...

Ja, när man från inlägg här på forumet länkar till en extern webbsida kan det ge en inkomst eller annan form av belöning, när länken är av typen "referral link". Den enda s.k. "referral link" som jag har infogat i mina inlägg är min länk till Vimla, se inlägg #3 i denna tråd och i inlägg #1 i tråden campingforum.net - Mobiltelefoni och surf vid vistelse längre period utomlands inom EU.

När man länkar med en s.k. "referral link" är man alltid medveten om att länken kan ge möjlighet till någon form inkomst/belöning eftersom länken är personlig och kommer från någon webbplats vid vilken man har någon form av affärsrelation.

Aha, fattar noll men ändå var glad... :s
Svara
#14
(2019-01-30, 16:01)LMC400 Skrev: Vet inte om denna länken hjälper eller om jag är på fel spår:
http://www.stenborg.se/affiliate/

S.k. "affiliate program" (annonsnätverk) är inte samma sak som "referral links". I fallet med "affiliate program" ingår ägaren till en webbplats avtal med något annonsnätverk - t.ex. TradeDoubler, Google Adsense, etc. - varvid webbplatsägaren lägger in annonser i form av banners och/eller textlänkar på sin webbplats. I "affiliate programen" kunde man tidigare erhålla ersättning för unika klick på annonserna, men idag är det uteslutande klick som leder till köp som ger intäkt.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#15
(2019-01-30, 17:01)Hagbard Skrev:
(2019-01-30, 16:01)Sokrates Skrev: Ja, när man från inlägg här på forumet länkar till en extern webbsida kan det ge en inkomst eller annan form av belöning, när länken är av typen "referral link". Den enda s.k. "referral link" som jag har infogat i mina inlägg är min länk till Vimla, se inlägg #3 i denna tråd och i inlägg #1 i tråden campingforum.net - Mobiltelefoni och surf vid vistelse längre period utomlands inom EU.

När man länkar med en s.k. "referral link" är man alltid medveten om att länken kan ge möjlighet till någon form inkomst/belöning eftersom länken är personlig och kommer från någon webbplats vid vilken man har någon form av affärsrelation.

Aha, fattar noll men ändå var glad... :s

Det är ett misslyckande från min sida att jag inte har klarat av att förklara på ett sätt som skapar förståelse Sad
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#16
(2019-01-30, 18:01)Sokrates Skrev:
(2019-01-30, 17:01)Hagbard Skrev:
(2019-01-30, 16:01)Sokrates Skrev: Ja, när man från inlägg här på forumet länkar till en extern webbsida kan det ge en inkomst eller annan form av belöning, när länken är av typen "referral link". Den enda s.k. "referral link" som jag har infogat i mina inlägg är min länk till Vimla, se inlägg #3 i denna tråd och i inlägg #1 i tråden campingforum.net - Mobiltelefoni och surf vid vistelse längre period utomlands inom EU.

När man länkar med en s.k. "referral link" är man alltid medveten om att länken kan ge möjlighet till någon form inkomst/belöning eftersom länken är personlig och kommer från någon webbplats vid vilken man har någon form av affärsrelation.

Aha, fattar noll men ändå var glad... :s

Det är ett misslyckande från min sida att jag inte har klarat av att förklara på ett sätt som skapar förståelse Sad

Så ska du nog inte se det. Jag sätter min brevid Hagbard och gapar förundrat jag med.  Big Grin
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)