Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kabe
#11
(2019-01-24, 05:01)yngrot Skrev:
(2019-01-19, 14:01)Hagbard Skrev:
(2019-01-18, 12:01)yngrot Skrev: På Elma i höstas märkte jag tillsammans med andra att de flesta Kabe med badrum längst bak i vagnen TDL heter de väl?? hade golv som knarrar efter vist tvekande erkände försäljare att det var ett känt problem.. 

Jaha, med andra? 

Hur många var ni?

Som mest har jag haft ca 8 st inne i en Ametist, vist sviktade det lite.

Men att på en mässa plocka in "full" vagn låter ju kul.

Guinness Rekordbok kanske  Big Grin

Vi var 3 inne samtidigt dock inte på samma ställe hela tiden..

Det var bara lite ironi då jag var på det humöret...  Smile
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara
#12
(2019-01-24, 17:01)Hagbard Skrev:
(2019-01-24, 05:01)yngrot Skrev:
(2019-01-19, 14:01)Hagbard Skrev:
(2019-01-18, 12:01)yngrot Skrev: På Elma i höstas märkte jag tillsammans med andra att de flesta Kabe med badrum längst bak i vagnen TDL heter de väl?? hade golv som knarrar efter vist tvekande erkände försäljare att det var ett känt problem.. 

Jaha, med andra? 

Hur många var ni?

Som mest har jag haft ca 8 st inne i en Ametist, vist sviktade det lite.

Men att på en mässa plocka in "full" vagn låter ju kul.

Guinness Rekordbok kanske  Big Grin

Vi var 3 inne samtidigt dock inte på samma ställe hela tiden..

Det var bara lite ironi då jag var på det humöret...  Smile

Jag är inte förvånad Hagbard Rolleyes
[-] Följande 1 användare säger tack till dig yngrot för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
#13
Tråkiga nyheter:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkop...be-varslar
Svara
#14
Byte av kylskåp. Våran har pajat så jag  får inte ut den gamla. Finns det folk här som kan ge lite instruktioner och tips hur jag ska gå tillväga?
Sen naturligtvis skaffa en ny...... köpa en helt ny eller begagnat....det är frågan.!!!
Svara
#15
Har du åtminstone en vagn där dörren är tillräckligt bred för att kylen ska komma in och ut?
Svara
#16
(2022-09-08, 12:09)apersson850 Skrev: Har du åtminstone en vagn där dörren är tillräckligt bred för att kylen ska komma in och ut?

Ja du..... på något sett måste den ut och den eventuella nya in..... Har inte mätt varken öppningen eller kylen exakt men.....
Svara
#17
Jag vet inte hur det är med din vagn, men jag har förstått att åtminstone en del moderna vagnar, där kylskåpen är större än i min (jag har ett sånt där någorlunda traditionellt, som får plats i ett skåp under diskbänken), de byggs så att väggarna inte sätts förrän kylskåpet är på plats. Av den enkla anledningen att det inte går att bära in genom dörröppningen.
Jag är inte säker på att det går i min heller, för jag har en sån där myggnätskassett i dörrhålet. Men den skulle jag ju kunna demontera, om jag vill springa in och ut med kylskåp i vagnen. Värre att behöva såga upp dörröppningen...
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
#18
(2022-09-09, 11:09)apersson850 Skrev: Jag vet inte hur det är med din vagn, men jag har förstått att åtminstone en del moderna vagnar, där kylskåpen är större än i min (jag har ett sånt där någorlunda traditionellt, som får plats i ett skåp under diskbänken), de byggs så att väggarna inte sätts förrän kylskåpet är på plats. Av den enkla anledningen att det inte går att bära in genom dörröppningen.
Jag är inte säker på att det går i min heller, för jag har en sån där myggnätskassett i dörrhålet. Men den skulle jag ju kunna demontera, om jag vill springa in och ut med kylskåp i vagnen. Värre att behöva såga upp dörröppningen...

Ja…konstigt isåfall att tänket från Kane är att kylskåpet är evig och inte går sönder…🤨 nu har jag inte hunnit varken mäta eller titta på mer på eländet hur man demonterar den. Lossade ett antal skruvar tidigare men den sitter som berg ändå. Får fortsätta att forska i detta. Mer idéer och tips eftersökes och tar emot tackasamt..!!!
Svara
#19
Jag har ingen aning om hur det ser ut i just din vagn. Men i alla vagnar jag har haft anledning att bråka med kylskåpet i verkar det vara en genomgående princip som gäller.
Alla skruvar som måste lossas sitter bakom en panel som först måste tas bort. Skruvarna till den andra panelen sitter bakom den första...
Svara
#20
(2022-09-08, 10:09)Kabenisten Skrev: Byte av kylskåp. Våran har pajat så jag  får inte ut den gamla. Finns det folk här som kan ge lite instruktioner och tips hur jag ska gå tillväga?
Sen naturligtvis skaffa en ny...... köpa en helt ny eller begagnat....det är frågan.!!!

Det kanske är 230 volts elpatronen som pajat bara? Dom håller inte hur länge som helst. Prova att kyla med gasolen.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)