Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Felsökning
#1
Kabe Ametist 2001.

Spolningen har slutat att fungera. Vattenpumpen låter och det läcker inte någonannanstans så jag antar att det är stopp i munstycket. Är det bara att peta med ngt i "hålet"?

Kranen på toaletten startar inte vattenpumpen. Var sitter microbrytaren så att jag kan se om det är den som gett upp till att börja med. Det kommer vatten men det antar jag är ett övertryck som byggts upp av kranen i köktet.

Behöver jag nämna att jag är fullstänig nybörjare med husvagn [Bild: 1f642.png]
Årets bildmakare 2017

www.nicro.se
Svara
#2
(2018-10-15, 12:10)Nicro Skrev: Kabe Ametist 2001.

Spolningen har slutat att fungera. Vattenpumpen låter och det läcker inte någonannanstans så jag antar att det är stopp i munstycket. Är det bara att peta med ngt i "hålet"?

Kranen på toaletten startar inte vattenpumpen. Var sitter microbrytaren så att jag kan se om det är den som gett upp till att börja med. Det kommer vatten men det antar jag är ett övertryck som byggts upp av kranen i köktet.

Behöver jag nämna att jag är fullstänig nybörjare med husvagn [Bild: 1f642.png]

Om man petar med något i hål där man inte vet hur det ser ut på baksidan finns det risk att man råkar petar hål på något. I stället för att peta med något i hålet skulle jag prova med att ta en luftpump och blåsa eller suga. Själv använder jag denna typ av luftpump som jag har till den uppblåsbara kajaken, vilken både kan trycka och suga luft.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Nicro
Svara
#3
Tack för tipset. Jag har fått lite tips att kolla i Kabegruppen på fb. Bl. magnetventilen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Årets bildmakare 2017

www.nicro.se
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Nicro för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#4
(2018-10-15, 12:10)Nicro Skrev: Kabe Ametist 2001.

Spolningen har slutat att fungera. Vattenpumpen låter och det läcker inte någonannanstans så jag antar att det är stopp i munstycket. Är det bara att peta med ngt i "hålet"?

Kranen på toaletten startar inte vattenpumpen. Var sitter microbrytaren så att jag kan se om det är den som gett upp till att börja med. Det kommer vatten men det antar jag är ett övertryck som byggts upp av kranen i köktet.

Behöver jag nämna att jag är fullstänig nybörjare med husvagn [Bild: 1f642.png]

Det första man fick lära sig var att inte peta i några "hål", kommer bara bruna kuvert då...

Men microbrytaren sitter under vredet i armaturen, bänd upp det och se om den slår till eller ifrån. Går att justera.
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)