Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gasolstrul
#11
Vagnen inlämnad och gasolen genomgången. En rengöring var det som behövdes. Mycket skit som ramlat ner från skorstenen som gjorde att kylen strulade. Hoppas att x antal mil på grusväg gjort att allt ramlat ner nu. Smile


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Årets bildmakare 2017

www.nicro.se
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Nicro för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara
#12
Skönt att höra att det löst sig. Är dock fortfarande lite fundersam på den höga förbrukningen. Men det är bara att köra på igen och se hur det beter sig. Det går oftast väldigt lite gasol till kyl och spis. Det som kan dra iväg är uppvärmning om det är kallt ute.
Svara
#13
Så här i efterhand så är jag osäker på att den var full när jag tog upp den från källaren. Att spisen strulade var nog ett sammanträffande. Hände lite för många saker på en gång så tankarna med felsökning blev nog lite röriga. Blir ju inte bättre av att man är noob när det gäller husvagn Smile


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Årets bildmakare 2017

www.nicro.se
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Nicro för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
#14
(2018-07-21, 17:07)Nicro Skrev: Så här i efterhand så är jag osäker på att den var full när jag tog upp den från källaren. Att spisen strulade var nog ett sammanträffande. Hände lite för många saker på en gång så tankarna med felsökning blev nog lite röriga. Blir ju inte bättre av att man är noob när det gäller husvagn Smile


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Det är alltid så när det händer mer än en sak samtidigt. Då är det lätt att det det blir rörigt. Då är det bra med forumet. Här är många hjälpsamma människor som besitter stora mängder kunskap. Sen lär man efter hand. Åter igen, roligt att det löste sig för dig!

Skickat från min HUAWEI LYO-L21 via Tapatalk
Svara
#15
Skulle ut och arrangera orienteringstävling i helgen som gick. Husvagnen på plats för två övernattningar vid tävlingscentrum. Efter att ha klippt och sågat (!) oss fram längs en väg, som inte var bredare än husvagnen vid hjulen och smalare än så uppe i takhöjd, ägnat mig åt den ädla konsten terrängkörning med husvagn för att kunna vända den på rätt håll och sen till sist slagit läger, skulle jag bara tända kylen.

Tände gjorde den, men slocknade bums igen. Efter att ha uttryckt några ord som snarare värmde än kylde lade jag lite tid på att plocka ut och inspektera brännaren. Titthålsoperation genom luckorna för ventilationen. Kunde inte hitta något fel. Satte ihop igen. Fungerade fortfarande inte. Damen gick iväg med kylvarorna till en boende nära TC. Ström fanns inte där vi stod, inte annat än via elverket. Provade igen att hålla in vredet, trycka på tändknappen, konstatera att jag hade låga och knackade på panelen intill knappen jag höll intryckt. Släppte knappen. Lågan slocknade inte.

Ibland behövs det ingen stor ljuspunkt för att man ska bli ganska glad.
Elverket från Biltema gick utan problem rätt många timmar. Ibland behöver det inte vara dyrare än så.

Provade kylen på gasol igen när vi kom hem. Fungerade direkt.
[-] Följande 4 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Ljusne-Håkan, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#16
Fick nyss berättat om ett liknade problem med polarns nya husbil. Gasolen funkade bra, men efter en stund la allt av. Han letade som -f-n, o bytte även den nya regulatorn. I onödan, det blev inte bättre.
Till sist kom han på att det är sån där krock-gas-avstängare med en grön (?) knapp man trycker in när man sticker iväg på resan. Det var inte fel på den, men han har grovsiga fingrar och hade inte tryckt knappen tillräckligt i bott. Som han sa så är det en skyddsfläns typ runt knappen, så den är svår att trycka in tillräckligt, Han tryckte med en pinne sen så funkade det som skulle.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara
#17
Gasolen fungerade till spis och panna i mitt fall. Ja, till kylen också, så länge jag höll vredet intryckt.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 2 Gäst(er)