Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Egenproducerad musik
Min egen instrumental. Ingrid är dottern.
https://soundcloud.com/user7908154/melod...rid-141019
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Hagbard, Sokrates
Svara

Nytt från mitt råtthål. Fick skäll när jag la ut den i en Beatlesgrupp på FB. Haha nästan i alla fall.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Adrian, Hagbard, Sokrates
Svara
Nils Ferlin Qwizz!
1 Vad hette han mer än Nils?
2 Vem komponerade musiken till denna visan jag nyss spelat in?
3 Vad har jag och Nils Ferlin gemensamt?
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 4 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • admin, BEAN, Hagbard, Sokrates
Svara
1 - Nils Johan Einar Ferlin.

2 - I Folkviseton ur Diktsamlingen Från mitt Ekorrhjul. Torgny Björks tonsättning under 1970 talet.

3 - Fotbollsspelare vet jag inte om du var men att du gillade kaffe, cigaretter och sprit i ungdomen är kanske mer sant och att du skriver schlagertexter är nog också mer sant.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • Ljusne-Håkan
Svara
(2021-03-15, 10:03)Hagbard Skrev: 1 - Nils Johan Einar Ferlin.

2 - I Folkviseton ur Diktsamlingen Från mitt Ekorrhjul. Torgny Björks tonsättning under 1970 talet.

3 - Fotbollsspelare vet jag inte om du var men att du gillade kaffe, cigaretter och sprit i ungdomen är kanske mer sant och att du skriver schlagertexter är nog också mer sant.

Jag var faktiskt en eftertraktad fotbollsmålvakt i yngre dar, men la ned karriären när jag stod på topp, sommaren 1961. Då var jag sex år o tänkte nog att fotboll inte var nåt för mig. Vi hade spelat på grusplanen vid Vivansborg i Timrå, vi bodde i villan mittemot. Och jag hade fått en hård boll i huvet så jag svimmade av lite. Men jag var så pass bra och orädd att jag blev vald bland de första när man valde lag, fast jag var nog den yngste lilla pysen där bland äldre grövre grabbar.
Minns det som en fin del av barndomen i Vivstarvarv, 1961 - 1966, jag gick  i lågstadiet nere på varvet nära ett kapell som står kvar där än i dag. Vi var bara två klasser där och mattanterna stekte tunnpannkakor en i taget åt oss där i köket. Inga storkökskantiner. Har wildcampat där några ggr på senare år.
Nån motorväg fanns inte där då, bara en oändlig cobboj o indianskog.
https://kartor.eniro.se/m/CZ4dw
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • BEAN, Hagbard, Sokrates
Svara
Snickrat ihop en till enmansbands cover. Sven-Ingvars "Anita".  Det här var en av låtarna som dom gjorde LP-succe med, texterna av Gustav Fröding. Just den här skrev SvenErik Magnusson musiken själv till. Jag har gjort så att gitarr o munspel följs åt ganska unisont låten igenom.
Nu ska jag ut på roadtrip runt Hälsingland igen. 
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • BEAN, Hagbard, Sokrates
Svara
(2021-03-16, 11:03)Ljusne-Håkan Skrev: Snickrat ihop en till enmansbands cover. Sven-Ingvars "Anita".  Det här var en av låtarna som dom gjorde LP-succe med, texterna av Gustav Fröding. Just den här skrev SvenErik Magnusson musiken själv till. Jag har gjort så att gitarr o munspel följs åt ganska unisont låten igenom.
Nu ska jag ut på roadtrip runt Hälsingland igen. 

Skaru slinka över till Bolleberget på din Roadtrip?
Svara
(2021-03-16, 15:03)Hagbard Skrev:
(2021-03-16, 11:03)Ljusne-Håkan Skrev: Snickrat ihop en till enmansbands cover. Sven-Ingvars "Anita".  Det här var en av låtarna som dom gjorde LP-succe med, texterna av Gustav Fröding. Just den här skrev SvenErik Magnusson musiken själv till. Jag har gjort så att gitarr o munspel följs åt ganska unisont låten igenom.
Nu ska jag ut på roadtrip runt Hälsingland igen. 

Skaru slinka över till Bolleberget på din Roadtrip?

Det blev Hudik, stod vid Glysis, sen via Nianforsvägen t Bollnäs. Hem via 83an o Segersta
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
Video 
Woop, woop! Har varit väldigt lat att skriva nåt i forumet fast ja är ute med waffen nästan jämt. Har varit väldigt mkt i studion oxå under pandemin, livespelnimngar har ju inte funkat förrän nu. I kväll ska jag iväg på en oftast supertrevlig spelning i Morviken Söderhamn.
Den här lite smöriga låten är skriven av Ritchie Valens, han som dog ung tillsammans med Buddy Holly och Big Bopper i en flygkrash i snöstorm.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Adrian, BEAN, Sokrates
Svara
Lätt att imponera på mig, som har stora problem att härma Hemglassbilen...
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Ljusne-Håkan
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 2 Gäst(er)